English

سرلشکر باقری:

وضعیت اعتقادی در نیروهای مسلح به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز وضعیت اعتقادی در نیروهای مسلح به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.

وضعیت اعتقادی در نیروهای مسلح به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر باقری با حضور در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا به ایراد سخنرانی پرداخت.

سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در نظام اسلامی اظهار کرد: حقیقتا در نظام اسلامی، روحانیت معظم جایگاه بی بدیل و استثنایی دارد و به طور ویژه این افراد در نیروهای مسلح از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخوردار هستند.

جامعه با تهدیدات و آسیب‌های جدیدی مواجه است

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب به طور جدی با حوادث و ماموریت‌های خطیر بسیاری مواجه بودند، خاطر نشان کرد: علاوه بر وجود تهدیدات بخش نظامی علیه کشور، تهدیدات و تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم روز به روز جامعه، کارکنان و خانواده‌های نیروهای مسلح را در معرض خطرات بی سابقه قرار می دهد. امروز با جامعه‌ای مواجهیم که جوانان عزیز ما از جهت سطح فکر و آگاهی و علایق و مطلوبیت‌ها تفاوتهای اساسی با نسل‌های گذشته دارند و به مراتب با تهدیدات و آسیب‌های جدیدی نیز مواجه هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر نقش روحانیت در توسعه فکری و افزایش بصیرت گفت: در نیروهای مسلح این مسئولیت برعهده مجموعه سازمان‌های عقیدتی سیاسی و دفتر نمایندگی فرماندهی کل قوا قرار دارد. دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا مسئولتی خطیری جهت نظارت و هماهنگی بین دفاتر عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و همچنین نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه را برعهده دارد.

وی با اشاره به ارتقای سطح معنویت در میان نیروهای مسلح در حیطه دو دهه گذشته خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین صفایی در بیش از دو دهه‌ای که مسئولیت رئیس دفتری دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا را برعهده داشتند،  گامهای خوبی در جهت ارتقای سطح معنویت در نیروهای مسلح برداشتند و امروز وضعیت اعتقادی در نیروهای مسلح به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. انتظار این است که امروز  با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در این مجموعه و استفاده ایشان از تجربیات گذشته، نقاط قوت ارتقاء و نقاط ضعف احتمالی در این دوره برطرف شود تا شاهد  دوره جدید تحول و رشد در این مجموعه باشیم.

همایش پدافند غیرعامل/ باقری

سطح توان ظاهری ما در تجهیزات و امکانات به هر میزان که باشد اهمیتی ندارد

سرلشکر باقری با تاکید بر اهمیت ارتقای بنیان‌های اعتقادی در نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: اگر انتظار داریم که نیروهای مسلح ما در عرصه نبرد با دشمنان چه در جنگ سخت و چه در جنگ‌های نیمه سخت امنیتی و جنگ نرم فرهنگی بتوانند در مقابل همه هجمه‌ها ایستادگی کنند، باید به معنویت و روحیه اعتقادی آنها توجه ویژه‌ای شود.  در این زمینه سطح توان ظاهری ما در تجهیزات و امکانات به هر میزان که باشد اهمیتی ندارد بلکه آنچه که بر هجمه‌ها غلبه می کند، معنویت و اعتقاد مردم و نیروهای مسلح است. این عنصر عامل پیروزی مردم در انقلاب اسلامی و همچنین پیروزی مقابل رژیم بعث و 35 کشور حامی او با تجهیزات پیشرفته است.

در مقابل هیچ تهدیدی باکی نخواهیم داشت

وی تصریح کرد: بنابراین انسانی می تواند ماموریت های سخت خود را به انتها برساند که دارای اعتقاد قلبی، بصیرت و روحیه ایثار وانقلابی‌گری باشد. اگر این عنصر را داشته باشیم، قطعا در مقابل هیچ تهدیدی باکی نخواهیم داشت اما اگر این اعتقاد وجود نداشته باشد، حتی با بهره گیری از بهترین تجهیزات نیز نمی توانیم کار را پیش ببریم.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می کنم که همه همکارانم در این ستاد و قاطبه فرماندهان نظامی مسئولیت عقیدتی- سیاسی را از وظایف خود می‌دانیم، گفت: براساس حکم داده شده از سوی فرماندهی کل قوا، برای حجت‌الاسلام سعیدی و تاکید ایشان بر لزوم همکاری و هماهنگی با مجموعه ستاد کل اعلام می کنیم که قطعا این همکاری انجام و ارتقا خواهد یافت. ان‌شاء الله در این همکاری‌ها نقاط قوت در کنار یکدیگر جمع می شوند و نقاط ضعف نیز مشخص و ما تدوین و اتخاذ راهبردهایی مناسب برطرف خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه