English

مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

دولت تدبیر و امید تئاتر را جان دوباره بخشید/برخوردهای سلیقه ای با هنر از خارج دستگاه های دولتی است

ابتکار گفت: زمانی گمان می رفت تائتر در ایران از بین رفته اما سیاست های دولت و تدبیر و امید به این حوزه جان دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج, در مراسم نکوداشت هفته زن که در تالار وحدت برگزار شد, معصومه ابتکار با اشاره به پیشرفت زنان در جامعه با وجود همه تبعیض ها و سختی ها گفت: این پیشرفت ها نشان از بهبود شرایط و تلاش زن ایرانی دارد که کماکان رو به رشد است. 

وی افزود: دنیا هم امروز به پیشرفت زن ایرانی در حوزه هنر به ویژه عرصه سینما اذعان دارند. کارگردانان و هنرمندان زن ایرانی در عرصه جهانی درخشیدند. تحول در حوزه تیاتر هم قابل توجه است در حالی که زمانی گمان می رفت تیاتر در ایران از بین رفته است اما با روی کاهمآمدن دولت تدبیر و امید حضور زنان در تیاتر رونق گرفت.هرهبری ارکستر توسط یک زن یکی از اتفاقات خوب این سالها است. هرچند که عده ای این خبر درست را می خواستند تکذیب کنند. با این حال برخی برخوردهای سلیقه ای خارج از ساختار و از بیرون همچنان وجود دارد که در دست مدیران حوزه هنر نیست.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: حضرت زهرا برای بسیاری از افراد حق طلب یک الگو است و امیدواریم در کارهای خود از این الگو پیروی کنیم. دولت دوازدهم در این زمینه سیاست های متعددی دنبال می کند از جمله اینکه در حوزه عدالت جنسیتی و توجه به سهم زنان و نبود تبعیص در دسترسی برابر به فرصت های مختلف حصور زنان در عرصه های مدیرتی و تصمیم گیری  در دستور کار است و 30 درصد مدیریت ها باید به زنها تعلق گیرد و تمام وزارت خانه ها باید این مساله را در دستور کار قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه