English

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:

افزایش دوبرابر بودجه دهیاری های کشور

جندقیان گفت: در قانون بودجه سال آینده تلاش شده بودجه دهیاری‌های کشور به 2 برابر افزایش یابد و در این راستا پرداخت تسهیلات کم بهره برای توسعه عمران و آبادانی روستاها مورد توجه است.

افزایش دوبرابر بودجه دهیاری های کشور

به گزارش خبرگزاری موج، سعیدرضا جندقیان ظهر امروز در نشست با بخشدار و نماینده دهیاران بخش بردخون شهرستان دیر با تاکید بر توجه به درآمد پایداری دهیاری‌ها اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که دهیاری‌ها درآمد پایدار داشته باشند که استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد درآمد پایدار است.

وی از افزایش بودجه دهیاری‌ها خبر داد و بیان کرد:در قانون بودجه سال آینده تلاش شده بودجه دهیاری‌های کشور به 2 برابر افزایش یابد و در این راستا پرداخت تسهیلات کم بهره برای توسعه عمران و آبادانی روستاها مورد توجه است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر تدوین برنامه ویژه دهیاری‌ها بیان کرد: اگر دهیاری‌ها برنامه محور باشند تا 10 میلیارد ریال تسهیلات به آنها برای اجرای طرح‌های مختلف پرداخت می‌شود.

 جندقیان با تاکید بر مکانیزه شدن دفع زباله در روستاها افزود: دهیاران می‌توانند برای تامین خودروهای مورد نیاز روستا، تا سقف پنج میلیارد ریال با سود هشت درصد تسهیلات اعتباری دریافت کنند.

وی گفت: برای واگذاری ماشین مکانیزه حمل زباله سهمیه‌ای به بخش بردخون داده می‌شود.

بخشدار بردخون نیز فعالیت تعاونی دهیاران را  یکی از ظرفیت مهم این بخش دانست و افزود:  از سال آینده امور عمرانی و خدماتی دهیاری‌های بخش بردخون به تعاونی دهیاران واگذار می‌شود.

علی اخلاقی با تاکید بر تامین خودروهای عمرانی مورد نیاز دهیاران بخش بردخون به ظرفیت روستاهای بخش بردخون پرداخت و خاطر نشان کرد: این بخش در حوزه کشاورزی و صیادی از ظرفیت بالایی برخوردار است که تعاونی دهیاران می‌تواند با راه اندازی یک بنگاه اقتصادی تولیدی از این ظرفیت‌ها درآمد پایدار داشته باشد.

وی، یکی از مشکلات حوزه روستایی بردخون را دفع پسماند دانست و گفت: چون دهیاری‌ها خودرو حمل زباله ندارند این مهم سبب نابسامانی در جمع آوری پسماندها می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه