English

معاون وزیر دفاع افغانستان در دیدار با عراقچی اعلام کرد

وزیر جدید دفاع افغانستان در فروردین به ایران سفر می کند

معاون وزیر دفاع افغانستان گفت: وزیر جدید دفاع افغانستان در فروردین سال 97 به ایران سفر می کند.

وزیر جدید دفاع افغانستان در فروردین به ایران سفر می کند

به گزارش خبرگزاری موج، احمد تمیم عاصی، معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان که در رأس هیاتی برای یک دیدار رسمی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، عصر روز چهارشنبه با عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار معاون وزیر دفاع افغانستان هدف از سفرش به تهران را زمینه‌ای برای سفر وزیر جدید دفاع افغانستان به ایران در فروردین ماه آینده و پایه‌گذاری فصل جدیدی از همکاری دو کشور در حوزه‌های دفاعی اعلام کرد.  

عاصی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص روند صلح در افغانستان قدردانی کرد و همکاری کشورهای همسایه برای به نتیجه رساندن تلاش‌های صلح را با اهمیت دانست.

دوستی با ایران برای ما بسیار با ارزش است

معاون وزیر دفاع افغانستان تاکید کرد: دوستی با ایران برای ما بسیار با ارزش است و تحت‌الشعاع روابط با هیچ کشور دیگری قرار نمی‌گیرد زیرا ما روابط خود با ایران را جدای از هر رابطه دیگری می‌دانیم.

عراقچی نیز از درایت و هدایت رئیس‌جمهور افغانستان برای گشایش فصل جدیدی از همکاری‌های دفاعی دو کشور قدردانی کرد و با توجه به اشتراکات مختلف و پیوندهای عمیق و برادرانه دو ملت، صلح و ثبات و امنیت دو کشور را یکپارچه و تفکیک‌ناپذیر دانست.

عراقچی

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: از نگاه جمهوری اسلامی ایران روابط با افغانستان از روابط دو کشور با سایر کشورها تاثیر نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به وجود تهدیدات مشترک به ویژه تهدید تروریسم، لزوم همکاری نزدیک دوجانبه برای مقابله با تهدیدات را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور به تدریج به همکاری در سطوح بالاتر منجر شود.

عراقچی همچنین بر آمادگی کشورمان برای کمک به دولت افغانستان برای پیشبرد روند صلح در آن کشور تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی