English

روحانی:

بیابان‌زایی یک خطر برای کشور محسوب می‌شود

رئیس جمهوری با تاکید بر تاثیرات توسعه جنگل‌ها و مراتع بر کاهش آلودگی هوا و همچنین ریزگردها گفت: مساله بیابان‌زایی یک خطر برای کشور محسوب می‌شود.

بیابان‌زایی یک خطر برای کشور محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، امروز صبح سه شنبه 15 اسفند رئیس جمهور در مراسمی به مناسبت روز درختکاری گفت: امیدواریم در این ایام همه مردم برای تنفس طبیعت و همچنین سلامت جامعه از همه توان و امکانات خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای سلامت جامعه و نشاط مردم و همچنین ادامه حیات جامعه نیازمند یک محیط زیست سالم هستیم، گفت: درختکاری و حفظ جنگل‌ها و مراتع و همچنین توسعه آنها بخشی از اقداماتی است که می‌توانیم برای ایجاد یک محیط زیست سالم انجام دهیم.

میلیون‌ها هکتار جنگل را از دست دادیم

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر در مجموع میلیون‌ها هکتار جنگل را از دست دادیم و این جنگل‌ها تخریب شد. در این زمینه سودجویان و متصرفان غیرقانونی یا بی‌احتیاطی‌ها از عواملی هستند که باعث شده ما کمتر از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

 باید اقدامات بیشتری در حفظ جنگل‌ها و مراتع انجام شود

روحانی با بیان اینکه سرانه ایران در زمینه جنگل و مرتع از میانگین متوسط جهانی هم کمتر است، تاکید کرد: این بدان معناست که باید اقدامات بیشتری در حفظ جنگل‌ها و مراتع انجام شود.

بیابان‌زایی

وی با تقدیر از اقدامات ارگان‌های مربوطه در زمینه ایجاد و توسعه جنگل‌ها و مراتع از جمله وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها به پروژه 1200 هکتاری کمربند سبز  پیرامون شهر تهران اشاره و اظهار کرد: اقدام شهرداری تهران برای ایجاد کمربند سبز در اطراف این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چراکه این اقدام هم موجب توسعه حفظ محیط زیست  و زیبایی تهران شده و هم از توسعه بی‌رویه این شهر جلوگیری می‌کند. شهرداری تهران امسال موفق شده 1200 هکتار از اراضی شهر را در پوشش جنگل کاری قرار دهد امیدواریم در این زمینه سال 97 سطح بالاتری از اراضی اطراف این شهر را زیر کشت درختان قرار دهند.

رئیس جمهوری تاکید کرد: امیدواریم در اراضی کل کشور ضمن حفظ از جنگل‌ها و مراتع در گام نخست، در گام دوم مسائلی را که در سال‌های قبل به وجود آمده جبران کنیم.

از طریق همین نهال‌کاری می‌توانیم از ایجاد ریزگردها در آینده جلوگیری کنیم

روحانی با تاکید بر تاثیرات توسعه جنگل‌ها و مراتع بر کاهش آلودگی هوا و همچنین ریزگردها گفت: مساله بیابان‌زایی یک خطر برای کشور محسوب می‌شود. امیدواریم در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان را در پروژه زراعت چوب بسیج کند چراکه این اقدام هم می‌تواند درآمد خوبی برای کشاورزان داشته باشد و هم اینکه بخشی از مشکلات کشور را برطرف می‌کند. در بسیاری از موارد از طریق همین نهال‌کاری می‌توانیم از ایجاد ریزگردها در آینده جلوگیری کنیم.

وی با درخواست همه اقشار جامعه برای مشارکت در درختکاری و توسعه جنگل‌ها و مراتع گفت: در این زمینه سازمان‌های مردم نهاد به ویژه سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست خواهش می‌کنم که در بخش درختکاری تلاش‌های بسیاری برای تشویق مردم به این کار انجام دهند.

طرح‌های مختلف درختکاری می‌تواند به نام‌های سمن‌ها، طایفه‌ها و نهادهای مختلف نامگذاری شود

رئیس جمهوری با بیان اینکه برای تشویق مردم و نهادهای مختلف طرح‌های مختلف درختکاری می‌تواند به نام‌های سمن‌ها، طایفه‌ها و نهادهای مختلف نامگذاری شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا مردم را به امر بسیار مهم درختکاری که موضوعی ضروری برای سلامت جامعه است، تشویق کنیم. قطعا این کار بدون مشارکت مردم امکانپذیر نخواهد بود.

روحانی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز اظهار کرد: توصیه می‌کنم که در ایام تعطیلات نوروز مردم در سفرها و گردشگری‌های خود از محیط زیست حفاظت و حراست کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد رضا

    با سلام. بنظر من برای جذب توریسم و درآمد زایی درختان مثمر مثل گردو و بادام شهرداریهای سراسر کشور بکارند بهتر است .با تشکر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه