English

سخنگوی شورای نگهبان:

در زمان مناسب اطلاعات دیگری در مورد انتخابات ۸۸ ارائه می دهیم

سخنگوی شورای نگهبان درباره اطلاعاتی که اخیرا پیرو نامه احمدی نژاد این نهاد مطرح کرده است گفت: هر چه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 88 لازم بود در زمان مناسب ارائه می کنیم.

در زمان مناسب اطلاعات دیگری در مورد انتخابات 88 ارائه می دهیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر شورای نگهبان پیرو نامه احمدی نژاد گفت: همیشه از شورای نگهبان درخواست های نامعقول می شود که یکی از آنها درخواست احمدی نژاد برای اعلام زودهنگام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 88 بود. در همین رابطه هر چه لازم باشد به موقع خود بازگو خواهد شد .

وی درباره اعتراض اخیر کارگران در مقابل ساختمان شورای نگهبان به واریز بیمه خدمات درمانی آنها به خزانه اظهار داشت: شورای نگهبان مدافع یکایک شهروندان است و هر زمان مصوبه ای خلاف شرع یا قانون اساسی باشد نسبت به آن اظهار نظر می کند. تا پیش از این این مبالغ به حسابی جدا از خزانه داری واریز می شد اما اکنون به خزانه واریز می شود تا نظارت بیشتری بر آن صورت گیرد و تاثیری در بحث بیمه کارگران ندارد .

کدخدایی درباره تعیین مصادق رجل سیاسی که قرار بود تا پایان سال مشخص شود تصریح کرد: تلاش می شود این جمع بندی تا پایان سال انجام شود اما تا پیش از ارائه جمع بندی, من نمیتوانم در این خصوص اظهار نظر شخصی کنم. 

سخنگوی شورای نگهبان در مورد لایحه جامع انتخابات که کارش در کمیسیون دولت کارش تمام شده ایت بیان داشت: نمایندگان وزارت کشور در کمیسیونی که محلس تعیین کرده حضور یافتند و اظهار نظر کردند و کار کماکان ادامه دارد. 

کدخدایی همچنین درباره نامه اخیر احمدی نژاد گفت: شورای نگهبان در چارچدب شرع و قانون اساسی عمل می کند و اگر کسی مستنداتی دارد ارائه کند اما کلی گویی در فضای سیاسی شایسته نیست. 

وی در خصوص پیشنهاد برگزاری همه پرسی که توسط رییس جمهور مطرح کرد تاکید کرد: شورای نگهبان موافق همه پرسی است. در اصل 59 قانون اساسی اعمال قوه مقننه هر زمان مجلس لازم بداند به همه پرسی گذاشته می شود .در اصل 177 هم در بحث بازنگری همه پرسی عنوان شده .در اصل 110 هم برگزاری رفراندوم جز اختیارات رهبری است .لذا ما گفتیم همه پرسی سیاسی نشود .

وی در پاسخ به این سوال ککهچقدر مسیولان از ترس رد صلاحیت دست به اقدامت در حوزه وظایف خوذ می زنند تا رعایت عدالت و ترس از خدا, گفت: بحث تعیین صلاحیت بحث قانونی است. وظیفه ای که بر عهده شورای نگهبان کذاشته شده و اگر این قانون تغییر کند شورای نگهبان هم تابع قانون جدید می شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه