English

زمان برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان اعلام شد

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان از برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان در ۲۲ و ۲۳ اسفند خبر داد.

زمان برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، سید احمد خاتمی طی سخنانی در به بیان توضیحاتی درباره زمان برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان و بررسی اصلاح قانون انتخابات خبرگان خبر داد.

آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز در نشستی رسانه ای با خبرنگاران گفت: خبرگان روز ۲۴ اسفند به زیارت مرقد مطهر امام راحل خواهند رفت و سپس دیداری با رهبر معظم انقلاب خواهند داشت و از بیانات ایشان بهره مند می شوند.

وی افزود: افتتاحیه اجلاسیه با سخنرانی آیت الله جنتی رئیس خبرگان خواهد بود. که تمام روسای مجلس خبرگان با هیأت رئیسه برای نطق افتتاحیه مشورت می کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نطق های پیش از دستور نمایندگان خبرگان طبق آیین نامه داخلی در دو روز ۱۶ سخنرانی ۱۵ دقیقه ای خواهد بود؛ البته می توان با ناطقان کمتر وقت بیشتری را استفاده کرد.

وی ادامه داد: در این نطق ها مشکلات کشور و حوزه های انتخابیه مطرح می شود، بعد از نطق ها هیأت تدوین کننده بیانیه شکل می گیرد و محورهای بیانیه پایانی را تنظیم می کند و به تصویب اعضا می رسانند.
خاتمی ابراز داشت: پیش نویس بیانیه در اختیار اعضا قرار داده می شود و نظرات خود را بیان می کند، مهمان مدعوی در اجلاس رسمی داریم که درباره مسائل کشور صحبت می کند و ۵ نفر از اعضا می توانند در این باره صحبت کنند.


انتخابات هیأت رئیسه خبرگان و کمیسیون ها را داریم

وی عنوان کرد: در این اجلاس انتخابات هیأت رئیسه خبرگان و کمیسیون ها را داریم از این رو یک نفر برای اجلاس دعوت شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: طرح افزایش کمیسیون های خبرگان به ۸ کمیسیون در این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد یعنی کمیسیون فرهنگی و اقتصادی اضافه می شوند، در این اجلاس طرح اصلاح قانون انتخابات خبرگان را خواهیم داشت.

زمان برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان

وی اضافه کرد: اصل ۱۰۸ قانون اساسی تمام مسائل مربوط به خبرگان را به خود این نهاد سپرده است، بر اساس این اصل کمیسیون آیین نامه درباره انتخابات مجلس خبرگان با توجه به دو مطلب سیاست های کلی انتخابات و رفع خلاها در جلسات متوالی و سنگین کار را به پیش برده و خبرگان اولین نهادی است که لبیک به سیاست های رهبری گفته است.

خاتمی با بیان این که هیأت رئیسه تصویب کرده تا این مساله مورد بررسی اعضا قرار گیرد، گفت: احتمالا این طرح در این اجلاس به جمع بندی نرسد و نیازمند اجلاس دیگری هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی