English

تاکید وزرای خارجه ایران و کرواسی بر راه حل سیاسی در بحران سوریه و یمن

وزرای خارجه ایران و کرواسی بر لزوم پایان دادن به بحران های سوریه و یمن از طریق راه حل سیاسی تاکید کردند.

تاکید وزرای خارجه ایران و کرواسی بر راه حل سیاسی در بحران سوریه و یمن

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج, در کنفرانس مطبوعاتی محمد جواد ظریف با ماریا پیچوونویچ, وزیر امورخارجه کرواسی گفت: در مذاکراتی ظهر امروز داشتیم بر گسترش روابط اقتصادی تاکید شد و امیدواریم چنین دیدارهایی به گسترش این روابط کمک کند. 

وی افزود: در نشست امروز در اتاق بازرگانی بخش اقتصادی دو کشور با هم صحبت کنند و امیدواریم این دیدارها باعث باز شدن راه های توسعه روابط شود. همچنین در صحبت هایی که امروز داشتیم به منطقه هایی که دو کشور در آنجا حضور دارند گفتگوهایی شد.

پیچوونویچ تصریح کرد: علاوه بر این به

مواردی در رابطه با گسترش مبادلات اقتصادس و مسایلی که برای دو کشور دارای منافع است مانند صنعت توریسم, انرزی آموزش, حمل و نقل و مواد غذایی اشاره شد. به ویژه که اکثر شرکت های تولید کننده غذایی در کرواسی دارای پروانه حلال هستند. 

وی ادامه داد: همچنین ما به موضع مشترکی رسیدیم. موضع ما موضع اتحادیه اروپا است و آن تلاش برای حفظ برجام است. ما برجام را به عنصر کلیدی برای رفع سو تفاهمات به ویژه در حوزه انرژی هسته ای قلمداد می کنیم. 

وزیر خارجه کرواسی با اشاره به تحولات خاورمیانه اظهار داشت: تا جایی که به درگیری های خاورمیانه مربوط می شود ما دو کشور موضع مشترکی داریم. برای مثلل ایران می تواند نقش موثری در آرامش سوریه داشته باشد و ما از این موضوع حمایت می کنیم.

در ادامه محمد جواد ظریف اظهار داشت : ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخت و خوشحالیم روابط دو کشور و ملتها سابقه طولانی دارد.  همان طور که وزیرخارجه کرواسی به بحث ها اشاره کردند, ملاقات های خوبی با مقامات ارشد و بخش خصوصی کرواسی داشتم و من امیدواریم این نشست ها زمینه های همکاری را فراهم کند. 

وی تاکید کرد: ما در این تشست ها در مورد چالش جهانی یعنی مبارزه با تروریسم صحبت کردیم و اینکه باید باید برای مبارزه با ان به ویژه. در خصوص فرهنگ تنفر و حذف تفهاماتی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در مورد بحران های یمن و سوریه و یافتن راه حل سیاسی برای این بحران ها گفتگو کردیم. باید حنمات در یمن متوقف شود و درسوریه باید مذاکرات به نتیجه برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه