English

معاون سیاسی وزیر کشور:

دولت خود را عقل کل نمی داند/ باید همه کمک کنیم تا جامعه را به سوی فرهنگ گفت و گو سوق دهیم

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه هفته گذشته منشور گفت و گوی سیاسی توسط وزیر کشور به همه استانداران ابلاغ شد گفت: باید همه کمک کنیم تا جامعه را به سوی فرهنگ گفت و گو سوق دهیم.

 دولت خود را عقل کل نمی داند/ باید همه کمک کنیم تا جامعه را به سوی فرهنگ گفت و گو سوق دهیم

به گزارش خبرگزاری موج، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور طی سخنانی  در همایش فصلی خانه احزاب با بیان این که  هفته گذشته منشور گفت و گوی سیاسی توسط وزیر کشور به همه استاتداران ابلاغ شده است، اظهار کرد: ما در منشور گفت‌وگوی سیاسی به دنبال ایجاد رابطه تعریف شده و مستمر بین دولت و احزاب، تشکل های سیاسی و صنفی هستیم. در این منشور به استانداران تاکید شده است که اقدام به تاسیس و تقویت خانه احزاب و خانه سمن ها در استان ها کنند.

وی در ادامه افزود: در این منشور همچنین از استانداران خواسته شده است که فرایندهای محدودیت آفرین برای احزاب، تشکل‌های صنفی و سیاسی، شناسایی و رفع کنند. البته یک نسخه کلی در این زمینه نمی توان برای کل کشور نوشت زیرا برخی از این محدودیت ها، می تواند متناسب با شرایط متفاوت باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه در این منشور تصریح شده است که سازوکارهایی برای گفت وگو با احزاب، تشکل های سیاسی و صنفی شناسنامه دار و قانونی طراحی شود خاطرنشان کرد: استانداران مکلف اند بسترسازی مناسبی را برای تقویت ارتباط و گفت و گوی سازنده میان تشکل های سیاسی و صنفی فراهم کنند. همچنین استانداران را مکلف کردیم که جلسات توجیهی و کارگاه های آموزشی برای تشکل های سیاسی و احزاب برگزار کنند.

جبارزاده همچنین ادامه داد: اگر باب گفت و گو بسته شود، مردم به شیوه دیگری حرف خود را می زنند. ما گفت و گو را به عنوان یک اصل در این منشور در نظر گرفته ایم زیرا گفت و گو می تواند معجزه کند. گفت و گو می تواند منجر به همدلی، همکاری و موضع گیری مشترک درباره اصول کلی نظام، امنیت ملی و منافع ملی شود. همچنانکه پیش از این وزارت کشور دو جلسه  با احزاب برگزار کرد که نتیجه آن جلسه ها این بود که 99 درصد موضع گیری های جریانات فکری به ظاهر مخالف هم درباره امنیت ملی و منافع ملی مشترک بود.

شورای گفت وگو را در استان ها برگزار می کنیم 

وی با بیان اینکه مصمم هستیم که شورای گفت وگو را در استان ها برگزار کنیم گفت: ما گزارش فصلی عملکرد شورای گفت وگو را از استان ها می خواهیم.

جبارزاده تصریح کرد: امیدواریم همه احزاب و تشکل های سیاسی در تحقق منشور گفت وگوی سیاسی به ما کمک کنند. شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تجربه مناسبی در زمینه مسائل اقتصادی بود که این تجربه را باید در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به کار ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت خود را عقل کل نمی داند و علاقمند است که با عقل جمعی کشور را اداره کند. هدف منشور گفت و گوی سیاسی استفاده از ظرفیت های موجود در احزاب و تشکل های سیاسی است.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان گفت: وظیفه دارم سلام وزیر کشور را دبیران کل احزاب ابلاغ کنم. ایشان همراه رئیس جمهور در سفر استانی هستند. اگر تهران بودند به حضور در این جلسه علاقمند بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی