English

ظریف در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه بلغارستان:

سوریه نیازمند راه حلی سیاسی است که همه طرف ها در آن برنده باشند

وزیرخارجه کشورمان گفت: راه حل بحران سوریه, راه حلی سیاسی براساس فرمولی است که همه طرف ها در آن برنده باشند.

سوریه نیازمند راه حلی سیاسی است که همه طرف ها در آن برنده باشند

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج، پس از دیدار ظریف با وزیر امورخارجه بلغارستان که عصر امروز انجام شد، وزیر امورخارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای بلغاری خود گفت: مایلم از مهمان نوازی مردم و دولت بلغارستان برای این سفر پربار سپاس گذاری کنم. در این سفر که یک هیات اقتصادی از بخش خصوصی همراه هیات سیاسی بودند گفتگوهای خوبی با مقامات بلغارستان داشتیم. 

وی افزود: ما سرمایه بزرگی داریم و آن رابطه 120 سال بین دو کشور است و شاید بزرگتر از آن روابط بین دو ملت ها است. ما توافق کردیم گفتگوهای سیاسی دو جانبه و همین طور همکاری های اقتصادی در حوزه های مختلف گسترش یابد. زمینه همکاری بین دو کشور بسیار زیاد است. 

وزیر خارجه کشورمان افزود: ما در مورد مسایل منطقه ای و ضرورت یافتن راه حل های سیاسی برای بحران ها به ویژه بحران های یمن و سوریه و پایان جنگ و شروع روند سیاسی گفتگوهایی انجام دادیم. ما توافق کردیم مشکل تروریسم مشکل مذهبی نیست بلکه مشکلی است که با روش های مختلف از جمله فرهنگی باید با آن مبارزه کرد و این امر نیازمند همکاری کل جامعه جهانی است. 

وی تاکید دارد: ضرورت است در یک جبهه با فرهنگ حذف و ایجاد نفاق بین مذاهب مبارزه کنیم تا زمینه رشد افراط گرایی را از بین ببریم.

در ادامه ظریف در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بحران سوریه اظهار داشت: برای سوریه تنها باید یک راه حل سیاسی را پیدا کنیم که ضرورت آن آمادگی برای گفتگو است براساس فرمولی که همه در آن برنده باشند. ایران ترکیه و روسیه روندی را در آستانه شروع شد و در سوچی به سمت حل و فصل سیاسی سوریه سوق دادند. و امیدواریم این مذاکرات راهی برای حل سیاسی سوریه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه