English

ظریف:

ایران پیشنهاد امضا توافق نامه تجارت آزاد با صربستان را با جدیت پیگیری می کند

وزیر امورخارجه گفت: صربستان امضا توافق نامه تجارت آزاد را به ایران پیشنهاد کرده است که دولت ایران این پیشنهاد را با جدیت پیگیری می کند.

ایران پیشنهاد امضا توافق نامه تجارت آزاد با صربستان را با جدیت پیگیری می کند

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و صربستان با حضور محمد جواد ظریف، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران، سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی تهران به همراه وزیر تجارت، گردشگری‌ و ارتباطات، وزیر کشاورزی، وزیر معادن و انرژی، رئیس اتاق بازرگانی صربستان هم اکنون در هتل متروپل بلگراد حال برگزاری است.

در این همایش محمد جواد ظریف با اشاره به سابقه مناسبات دوجانبه دو کشور گفت: روابط ایران وصربستان با قدمتی نزدیک به یک قرن همواره دوستانه بوده است. ایران برای اولین بار در سال 1921 با ایجاد کنسول علاقه خود را برای توسعه همکاری ها با صربستان نشان داد. 

وی افزود: تاریخ روابط دو جانبه نشان می دهد این مناسبات آرام و رو به توسعه بوده و مانعی در این راه وجود نداشته است و این می تواند مسیری برای توسعه همکاری ها باشد. همایش امروز فرصت مغتنمی برای گفتگوهای اقتصادی دو طرف است که ان شا الله به تفاهم برسند. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: حضور هیات عالی رتبه اقتصادی و تجاری ایران در صربستان نشان از عزم جدی برای توسعه همکاری ها دارد. طی سال گذشته دو گام اساسی برای تسهیل این همکاری ها برداشته شد. یکی تصمیم رهبران دو کشور در سپتامبر سال قبل، برای لغو روادید بود.دومین گام برقراری پرواز مستقیم بین پایتخت های دو کشور پس از 28 سال خواهد بود که اولین پرواز در نیمه اسفند را هواپیمایی ایران ایر انجام می دهد. گام بعدی که باید در آینده نزدیک برداشته شود همکاری های بانکی دوجانبه است. مذاکراتی در این زمینه انجام شده و امیدواریم به زودی جنبه عملیاتی بگیرد.

ظریف تاکید کرد: با عملی شدن همکاری های بانکی تمام اقدامات برای تسهیل مناسبات اقتصادی صورت گرفته شده است. در این فضا بخش خصوصی ایران و صربستان می توانند نقشی در تعمیق این همکاری ها ایفا کنند. 

همکاران ما در صربستان امضا توافق نامه تجارت آزاد را پیشنهاد دادند.  جمهوری اسلامی ایران این پیشنهاد را با جدیت پیگیری می کند زیرا می تواند نقش زیادی در توسعه همکاری های اقتصادی داشته باشد و اعضای حاضر در این همایش می توانند پیشنهادهای خود را برای عملی شدن این توافق ارائه دهند. امیدواریم در پانزدهمین نشست مشترک که در صربستان برگزار می شود در این باره به نتیجه برسیم. نشست امروز هم فرصت خوبی برای بخش خصوصی برای شناسایی مشکلات فراهم می کند و ما تضمین می کنیم که این مشکلات را با جدیت پیگیری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه