English

محمد جواد ظریف:

امیدوارم سفر به بالکان زمینه ای برای همکاری های بیشتر باشد

محمد جواد ظریف گفت: امیدوارم سفری که با صربستان شروع شده زمینه برای همکاری و نزدیک شدن کشکرها فراهم کند.

امیدوارم سفر به بالکان زمینه ای برای همکاری های بیشتر باشد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج، وزیر خارجه صربستان ضمن خوش آمد گویی به محمد جواد ظریف روابط دو کشور را دوستانه توصیف کرد و گفت: مایلیم همکاری در همه زمینه ها گسترش یابد.

ایویتسا داچیچ افزود: ما نسبت به موضع ایران در مورد استقلال یکجانبه کوزوو قدردان هستیم و به همین دلیل ایران می تواند در مجامع بین المللی روی پشتیبانی صربستان حساب کند. مایل هستیم به ویژه در حوزه همکاری های اقتصادی بیشتری صورت گیرد. 

ایویتسا داچیچ:لغو روادید میان ایران و صربستان تاثیری مثبت بر گردشگری داشت

وی تاکید کرد: کشاورزی، ساختمان سازی، انرژی، بهداشت، گردشگری، فناوری های تکنولوژی و صنایع دفاعی از دیگر بخش هایی است که مایل به توسعه روابط با ایران هستیم.

وزیر خارجه صربستان تصریح کرد: لغو روادید دو کشور بر میزان گردشگری تاثیر مثبتی گذاشته است. از سپتامبر سال گذشته تا فوریه امسال بیش از 6 هزار ایرانی به صربستان سفر کردند. با توجه به اینکه انتطار می رود از ماه مارس پرواز های مستقیم بین دو کشور برقرار شود امیدواریم این رقم افزایش یابد. 

وی ادامه داد: امیدواریم این دیدارها ادامه یابد.

راه حل مسائل احترام به حقوق بین الملل است

وزیر امورخارجه کشورمان ضمن تشکر بابت مهمان نوازی مردم و مقامات صربستان گفت: خوشحالم امروز با یک هیات بزرگ اقتصادی از جمله روسای اتاق های بازرگانی ایران برای گسترش روابط دوجانبه در بلگراد هستیم. 

وی اظهار داشت: امیدواریم همان طور که در یکی دو سال گذشته روابط گسترش یافته این مناسبات به نفع مردم هر دو کشور توسعه یابد. من هم معتقدم زمینه برای گسترش  روابط زیاد است یکی از این زمینه توریسم و گردشگری است.

ظریف تصریح کرد: ایرانیانی که به صربستان سفر کردند از گرمی و مهمان نوازی مردم این کشور راض هستند و ما هم امیدواریم شهروندان صربستان را در کشور خود ببینیم و آنها هم گرمی مردم ما را خواهند دید. ما از کمک صربستان در سازمان های بین المللی خشنود هستیم که معقتدیم راه حل مسایل احترام به حقوق بین الملل است. 

وی افزود: خوشحالم در سفر دو روزه ام با مقامات صربستان دیدار خواهم کرد و دعوت رئیس جمهور ایران را به رئیس جمهور این کشور ابلاغ خواهم نمود.فردا هم در همایش اقتصادی زمینه همکاری دو کشور را بررسی خواهیم کرد.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره ضرورت این سفر اظهار داشت: سفر به بالکان نشان از اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران به این منطقه می دهد به ویژه در حوزه نفت و انرژی است.  با فعال شدن کریدور شمال به جنوب زمینه جدید برای همکاری ما با اروپای شرقی فراهم شده است. امیدوارم سفری که با صربستان شروع شده زمینه برای همکاری و نزدیک شدن کشورها فراهم کند. 

وزیر خارجه صربستان در خصوص همکاری اقتصادی با ایران اظهار داشت: توان زیادی برای همکاری داریم. همکاری در زمینه های اقتصادی گردشگری علوم و فناوری و بورسیه به دانشجویان باشد. سال گذشته هشتمین سال برقراری روابط دیپلملتیک را جشن گرفتیم. در این مدت همکاری های اقتصادی و سیاسی داشتیم و سال قبل حجم مبادلات 20 میلیون دلار بود که بسیار کم است. ایران کشوری بسیار غنی ثروتمند و قدرتمند است و باید از ظرفیت دوستی برای همکاری استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه