English

امیر حاتمی در جمع خبرنگاران:

طرح نگین مکران در دست اجرا است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: طرح نگین مکران که یک طرح پتروشیمی در کنار دیگر طرح‌های دریایی و غیره از مهم ترین طرح‌های در دست اجرا در این منطقه است.

طرح نگین مکران در دست اجرا است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار امیر حاتمی طی سخنانی درباره سواحل مکران و اهمیت این سواحل اطلاع داد: طرح نگین مکران در دست اجرا است.

سواحل مکران  به معنای واقعی یک گنج می باشد

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران که صبح امروز یکشنبه ۶ اسفند ماه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی نقش توسعه مکران در منطقه اظهار کرد: سواحل مکران طبق فرمایش مقام معظم رهبری به معنای واقعی یک گنج می باشد که ظرفیت های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته همه کشور به این منطقه توجه کرده، ادامه داد: در دولت یازدهم و دوزادهم توجه به مکران به اوج خود رسیده است و امروز کارهای قابل توجهی هم از سوی دولت در حدود ۶۵۰ طرح و هم از سوی نهادهای عمومی غیر دولتی در حدود ۳۰۰ طرح و هم از سمت بخش خصوصی در حدود ۲۵۰ طرح در حال اجراست.

فرودگاه و بندر و زیر ساخت های زیادی در حال انجام است

وزیر دفاع با اشاره به اینکه زیر ساخت های خوبی در سواحل مکران ایجاد شده است بیان کرد: فرودگاه و بندر و زیر ساخت های زیادی در حال انجام است و با عزمی که در دولت، مسئولین محلی، مردم و در مجموعه کشور وجود دارد در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این منطقه و بهره مندی مردم و کشور از ظرفیت های اقتصادی آن باشیم.

طرح نگین مکران

وی بیان کرد: امروز در حدود ۴۰ هزار شغل بطور مستقیم در این مناطق ایجاد شده و در حدود ۳ هزار نفر نیز اشتغال غیر مستقیم در این منطقه دارند، اما با ظرفیت منطقه این رقم قابل ارتقاء جهشی است و جای 2 الی 3 برابر شدن دارد.

وزیر دفاع ادامه داد: طرح نگین مکران که یک طرح پتروشیمی در کنار دیگر طرح‌های دریایی و غیره از مهم ترین طرح‌های در دست اجرا در این منطقه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع و دیگر نیروها کوچکترین مشکل امنیتی در منطقه مکران نداریم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با امنیت خاطر می‌توانند در این منطقه فعالیت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی