English

اسحاق جهانگیری:

نرخ بیکاری بالایی داریم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ما کشور جوانی بودیم که نرخ بیکاری بالایی داریم و نیازمندیم که سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم بنابراین باید طوری حرکت کنیم که توسعه پاسخگوی مسائل کوتاه مدت و بلندمدت ما باشد.

نرخ بیکاری بالایی داریم

به گزارش خبرگزاری موج، معاون اول رئیس جمهور امروز صبح - یکشنبه 6 اسفند - با حضور در مراسم دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران با اشاره به وضعیت بیکاری در کشور گفت: با نرخ بیکاری بالایی رو به رو هستیم.

اسحاق جهانگیری اظهار کرد: هر کشوری برای غلبه بر محدودیت‌های خود باید درک صحیحی از فرصت‌های توسعه داشته باشد، همچنین نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در موقعیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی. توسعه حتما باید موزون، پایدار، متوازن و همزمان باشد.

وی افزود: تجربه نشان داده است هر جا اقتصاد، سیاست،‌ فرهنگ و ظرفیت‌های اجتماعی در کنار هم قرار بگیرند، کمک می‌کنند تا ظرفیت‌های جدید برای توسعه کشف یا خلق شود. توسعه الزامات، ضرورت‌ها و نیازهایی دارد که باید به آن تن داد، از سویی باید به چالش‌های مهم کشور هم توجه کرد. از جمله چالش خشکسالی و مسائل زیست محیطی و اشتغال.

نرخ بیکاری

بارش امسال نسبت به پارسال 50 درصد کاهش یافته است

جهانگیری با بیان اینکه میزان بارش امسال نسبت به پارسال 50 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: توسعه باید با توجه به کم آبی ایران انجام شود. از سویی توسعه بدون توجه به مسائل زیست محیطی امکان ندارد. ما کشور جوانی بودیم که نرخ بیکاری بالایی داریم و نیازمندیم که سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم بنابراین باید طوری حرکت کنیم که توسعه پاسخگوی مسائل کوتاه مدت و بلندمدت ما باشد.

ادامه دارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه