English

بهرام قاسمی خبر داد

احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روز دوشنبه سفیر سوئد در تهران توسط مدیر کل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار شد.

احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام قاسمی گفت: روز دوشنبه سفیر سوئد در تهران توسط مدیر کل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار شد. در این دیدار اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام دولت سوئد در اعطای تابعیت به فردی که به جاسوسی برای موساد و رژیم صهیونیستی و مشارکت در قتل دانشمندان ایرانی اعتراف کرده است، به سفیر سوئد اعلام شد.

تحت هیچ شرایطی سایر کشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارند

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: در این احضار به سفیر سوئد تاکید شد بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تابعیت اکتسابی و خارجی نامبرده مورد قبول نمی باشد و وی کماکان ایرانی است و از همین روی اقدام دولت سوئد را  اقدامی نا متعارف، سوال برانگیز و غیردوستانه تلقی می کنیم و تحت هیچ شرایطی سایر کشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه

بهرام قاسمی با اشاره به اینکه در هیچ کشوری به یک مجرم و معترف به قتل که در زندان و بازداشتگاه به سر می برد، بدین شکل تابعیت مضاعف اعطا نمی شود، اقدام اخیر دولت سوئد را  بسیار عجیب، غیر اصولی و سوال برانگیز خواند.

سفیر سوئد در پایان به مدیر  کل کنسولی وزارت امورخارجه اعلام کرد مراتب فوق را به دولت و مقامات کشور متبوع خود منعکس خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه