English

ظریف تاکید کرد

استفاده ابزاری آمریکا از برخی اقلیت های سوریه به عنوان پیاده نظام

ظریف گفت: آمریکا از برخی اقلیت های سوریه به عنوان پیاده نظام خود استفاده می کند که این مساله می تواند باعث ایجاد تنش های داخلی در این کشور شود.

استفاده ابزاری آمریکا از برخی اقلیت های سوریه به عنوان پیاده نظام

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امورخارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس والدای به روسیه سفر کرد. وی در این باره گفت: با توجه به روابط راهبردی ایران و روسیه، این اجلاس از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی این اجلاس را فرصتی برای عرضه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران پیرامون ضرورت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه دانست و تاکید کرد: حضور آمریکا مخصوصا مرحله اخیر حضور این کشور در سوریه، مرحله بسیار خطرناکی است. 

ظریف یاد آور شد: روشن است آمریکایی ها با یک سیاست حساب نشده در سوریه درحال فعالیت هستند، و تلاش دارند، بخش هایی از خاک این کشور را اشغال کنند.

دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل متحد با ظریف

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوء استفاده آمریکا از برخی از گروه های سوری یادآور شد: آمریکا از برخی از اقلیت های سوریه به عنوان پیاده نظام خود استفاده کوتهبینانه ابزاری می کند که این استفاده ابزاری می تواند آثار دراز مدتی در خاطره تاریخی مردم سوریه برجای بگذارد و باعث ایجاد تنش های داخلی در این کشور شود، افزون بر آن که به برخی تنش های خطرناک منطقه ای نیز دامن بزند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یاد اور شد: تمامی این مسائل به دلیل سیاست حساب نشده آمریکا است و می توان چنین گفت، تنها موضوعی که مقام های کاخ سفید راجع به آن فکر می کنند، چگونگی مقابله با ایران در منطقه است که خود این موضوع، نیز یک سیاست خطرناکی را بوجود آورده است.

وی سخنان خود را چنین ادامه داد: بسیاری تلاش می کنند، تحولات اخیر در سوریه و سرنگونی هواپیمای متجاوز رژیم صهیونیستی را پس از 36 سال از سوی دولت دمشق به عنوان تهدید در منطقه مطرح کنند، در صورتی که ما و روسیه بر این باوریم، آنچه تهدید راهبردی در منطقه است، نحوه حضور اخیر آمریکا و سیاست هایی است که واشنگتن دنبال می کند و همانگونه که قبلا گفته ام، این مساله می تواند نتایج دراز مدت راهبردی به دنبال داشته باشد.

محمد جواد ظریف تصریح کرد: علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و مذاکره با وزیر امورخارجه روسیه، درباره روابط دو جانبه تهران و مسکو، بررسی اوضاع منطقه اعم از سوریه، اقداماتی که در سوچی و اقدام دیگری که به صورت مشترک در آستانه قزاقستان انجام گرفت، اجلاس آینده وزیران امورخارجه ایران، روسیه و ترکیه در آستانه و نیز گفت و گو درباره اجلاس سران سه کشور در استانبول، بحث و تبادل نظر می شود.

وزیر امور خارجه ایران در پایان تاکید کرد: موضوع یمن و مسائل مربوط به برجام از جمله دیگر موضوعاتی است که در این سفر با مقام های روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه