English

وزیر کشور:

نظام به دنبال قلع و قمع و بستن فضای مجازی نیست/گلایه رهبری از عملکرد صدا و سیما

وزیر کشور گفت: با واقعیت فضای مجازی، جز ساماندهی و مدیریت هیچ کاری نمی توان کرد و نظام به دنبال قلع و قمع و بستن فضای مجازی نیست.

نظام به دنبال قلع و قمع و بستن فضای مجازی نیست/گلایه رهبری از عملکرد صدا و سیما

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در نود و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور عبدالرضا رحمانی فضلی درباره پدیده طلاق در جامعه گفت: لازم است گزارشی دقیقی با توزیع جغرافیایی و عوامل طلاق در خصوص ازدواج های زیر 15 سال و زیر 18 سال ارائه شود. 

وی افزود: ما نباید بحث آموزش و مشاوره قبل طلاق را نفی کنیم بلکه لازم است اثربخشی این آموزش ها مورد ارزیابی قرار گیرد تا مربیان و مددکاران هم کارشان قابل ارزیابی شود. در این راستا ان جی او ها می توانند موثر باشند. چرا که ضروری است روی فرهنگ عمومی کار شود. در این رابطه نقش صدا و سیما بسیار مهم است. 

وزیر کشور خاطر نشان کرد: انتظار می رود صدا و سیما در خصوص بحث طلاق برنامه ارائه کند. برای این منظور می توان با بدنه تولید فیلم از جمله کارگردانان و نویسنده ها جلسه گذاشت و با تشریح موضوع از آن ها خواست که به این پدیده بپردازند. در بحث فرهنگ سازی نقش صدا و سیما یک طرف است و سایر دستگاه ها یک طرف. نکته آنکه رهبری هم از عملکرد صدا و سیما گلایه داشتند. 

وی اظهار داشت: در جلسه ای که من با 80 ادمین کانال تلگرامی از 2 تا 8 میلیون نفر عضو داشتند، متوجه شدم که می توان از ظرفیت اینها استفاده کرد. ما با واقعیت فضای مجازی، جز ساماندهی و مدیریت هیچ کار دیگری نمی توانیم بکنیم و نظام به دنبال قلع و قمع و بستن فضای مجازی نیست. رهبری هم در جلسه ای 90 درصد بر مدیذیت و نظارت فضای مجازی تاکید کردند و 10 درصد به برطرف کردن آسیب های ان پرداختند. 

رحمانی فضلی با اشاره به گروه های مرجع برای کاهش طلاق و آگاهی رسانی گفت: روحانیون، مراجع، هنرمندان، ورزشکاران و معلمان از گروه های مرجع هستند که باید با این کانون های ارتباط بیشتری داشت. 

وی ادامه داد: دسترسی به خدمات مشاوره ای باید تسهیل شود و افراد خدمات گیرنده پس از آن 2 ساعتی که مشاوره می گیرد اگر مایل بود باید بتواند چه حضوری و یا غیرحضوری ارتباطش را با کانون های مشاوره حفظ کند. در این راستا آموزش مربیان و مددکاران باید مورد توجه باشد. اما کمک های ما به افراد به شکل اضافه کار است و تبدیل به کمیته امداد شده ایم. سیستم ارزیابی ما غلط است مثلا باید به مربیان گفت اگر در سال مانع طلاق 5 زوج شوند فلان تشویقی را خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: اما تشویق های ما برای افراد غیرموفق بله قربان گوها است. 

نشاط اجتماعی با برگزاری کنسرت به وجود نمی آید

وزیر کشور با بیان اینکه نشاط اجتماعی مهم است و در مواردی باعث افسردگی خانواده ها شده ایم تصریح کرد: ما دست به دست هم داده ایم خانواده ها افسرده شوند. ایجاد نشاط هم با برگزاری کنسرت به وجود نمی آید. باید امید به جامعه تزریق شود تا در پی آن آرزو ایجاد شود و سپس نشاط اجتماعی. تلویزیون ما پر از اخبار غمگین است. ما در حال حاضر500موسیقی فاخر و بدون مشکل شرعی داریم که کمتر پخش می شوند. 

در حوزه موسیقی مکلف به رعایت نظرات رهبری هستیم 

وی یادآور شد: اگر اشکالاتی به پخش موسیقی گرفته می شود باید بدانیم که ما در بحث موسیقی تنها مکلف به رعایت نظرات رهبری هستیم. یک برنامه پرطرفدار هم در تلویزیون پخش می شود که از اول تا آخر نیش و کنایه است.

ما با تفکر منطقی قهریم

رحمانی فضلی افزود: ما چقدر روی ارزش خانواده، صبر و تحمل زوجین کار کرده ایم؟ ما از زمان ورود بچه ها به مهد کودک تا دیپلم چقدر تفکر منطقی را به آنها آموزش می دهیم؟ خانواده ها هم که درگیر معاش هستند. ما با تفکر منطقی قهریم که نتیجه آن طلاق زوجین پس بروز اولین مشکلات است.

وی اظهار داشت: ما تغییرات اجتماعی را جدی نگرفتیم. چندسال قبل رهبری بیان کردند اگر تغییرات اجتماعی را مدیریت نکنیم ما را مدیریت می کند. نکته دیگر اینکه اگر تیتر روزنامه های دوره مشروطیت را با روزنامه های امروز مقایسه کنید تغییری دیده نمی شود چون همچنان قانون مداری نداریم. 

وی در پایان با بیان اینکه نقش قضات در طلاق مهم است گفت: اگر قاضی وقت بگذارد، راهنمایی کند، زوجین را به مشاوره ارجاع دهد قطعا در کاهش طلاق موثر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه