English

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد:

باید در همه علوم بخشی از علوم انسانی منشعب از وحی گنجانده شود

ولایتی با اشاره به تاریخچه درخشان علم در دوران اسلامی گفت: باید در همه علوم بخشی از علوم انسانی که منعشب از وحی باشد، گنجانده شود همانگونه که در گذشته متخصصین دستی در علوم دینی نیز داشتند.

باید در همه علوم بخشی از علوم انسانی منشعب از وحی گنجانده شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در اجتماع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد علی اکبر ولایتی گفت: وجود این جلسات موید این است که رهنمودهای رهبری محقق خواهد شد. اینکه انقلاب ما باید تمدن ساز باشد، در حقیقت اسلام تمدن ساز است.

تحول در تفکر غرب با ترجمه کتاب شفا ابن سینا به وجود آمد

تمدن اسلامی بر اساس جهان بینی الهی است و دین پایگاهش در شرق است. اگر مذکرینی هم مثل بودا در شرق بودند دید الهی داشتند. غربی ها از ابتدا دیدگاه مادی داشتند و مسیحیت مادی شد و موجود این دنیایی خدا شد. یعنی فراتر از ملموسات برای غربی ها قابل درک نبود. تحول در تفکر غرب با ترجمه کتاب شفا ابن سینا به وجود آمد.

ولایتی

وی تاکید کرد: به نحوست قاجار و پهلوی ها ما عقب افتادیم. آموزش عالی امروز ما نتیجه تغییر راهی بود که در دارالفنون ایجاد شد. پس از کشتن امیرکبیر شاهزاده ها در دارفنون درس خوانندند و مبنای اموزش عالی امروز شد.

جهان بینی آموزش عالی ما را عوض کردند

جهان بینی آموزش عالی ما را عوض کردند. اگر از دید الهی به فیزیک نگاه کنیم یک جور است از دید مادی جور دیگر.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: اینکه گفته می شود علوم انسانی باید تغییر کند به علت کنار گذاشتن لاطائلات است که مثلا پایه انگیزه انسان از دید فروید ادیپ است و نتیجه این نگاه همین دنیایی می شود که ساخته اند. در گذشته علاوه بر تخصصی شدن در علوم، دستی بر علوم دینی هم داشتند. باید در همه علوم بخشی از علوم انسانی که منشعب از وحی باشد باید قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد به امر پقام معظم رهبری از 30 دی سال قبل تحولاتی در آن ایجاد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه