English

وزیر نیرو:

پیگیر صادرات برق به اروپا هستیم/از کمک همه دستگاه ها برای بارور کردن ابرها استقبال می شود

وزیر نیرو با اشاره به برنامه دولت برای صادرات برق به تمام کشورهایی همسایه که دارای مرز خاکی هستیم گفت: تلاش داریم به کمک این کشورها به اروپا برق صادر کنیم.

پیگیر صادرات برق به اروپا هستیم/از کمک همه دستگاه ها برای بارور کردن ابرها استقبال می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، رضا اردکانیان در حاشیه نشست استانداران که در وزارت کشور در حال برگزاری است درباره وضعیت آب های مرزی مشترک با همسایگان گفت:ما کشوری هستیم که از حیث تنوع حوزه های آبریز مشترک کم نظیر است. ایران در حوزه های آبریز مشترک هم بالادست هم پایین دست است و هم رودخانه مشترک دارد. لذا باید این مساله به عنوان فرصت تلقی شود تا علاوه بر سایر مسایل از موضوع آب در توسعه همکاری ها با دیگر کشورها استفاده کنیم. 

وی افزود: هم با افغانستان و ترکیه درصدد همکاری هستیم که در فرصت مناسب جزئیات این گفتگوها اطلاع رسانی می شود. 

قصد اتصال به شبکه برق اروپا را داریم

وزیر نیرو در خصوص امکان صادرات برق اظهار داشت: ما با همه کشورهایی که مرز خاکی داریم امکان تبادل انرژی داریم و درصدد هستیم با استفاده از این امکان بتوانیم از طریق این مرزها به شبکه برق اروپا وصل شویم که فرصت قابل ملاحظه ای برای صنعت برق خواهد بود. 

وی تاکید کرد: درصدد هستیم در چارچوب سیاست های دولت دوازدهم امکان مناسبتری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در توسعه انرژی های تجدیدپذیر فراهم کنیم که نه تنها برق تولیدی خود را به وزارت نیرو بفروشند بلکه امکان صادرات برق به سایر کشورها را برایشان فراهم کنیم که این می تواند برای دولت درآمدزایی کند.

اردکانیان در خصوص موضوع انتقال آب برخی شهرهای خوزستان بیان کرد: وزارت نیرو متصدی همه طرح های تامین و عرضه آب است اما همه دستگاه ها هم مسئولیت مشترکی در این باره دارند.  طرح های انتقال آب به تنهایی رافع مشکلات مناطق دریافت کننده آب نیست ضمن آنکه توقف این طرح هم رافع مشکلات عرضه کنندگان نیست. 

وی ادامه داد: آنچه مهم است نحوه استفاده آب است. باید از فرصت کم آبی استفاده کرد و به مصرف آب های موجود توجه کرد. با رعایت این مصالح اگر جایی برای مصرف شرب، آب لازم دارد دولت به هر طریق آب را فراهم می کند که البته مصرف  آب شرب الگوی خاص را خود دارد. 

استقبال وزارت نیرو از هر ارگانی که می تواند به بارور کردن ابرها کمک کند

وزیر نیرودر مورد اعلام همواری سپاه در بارور کردن ابرها گفت: طرح باروری ابرها 20 سال است در دستور کار قرار دارد. ما برای این منظور مرکز ملی باروری ابرها را داریم اما تجهیزات آن مستمعل شده که درصد هستیم تجهیزات روزآوری شود. 

اردکانیان خاطر نشان کرد: هر دستگاهی که در این خصوص امکان کمک داشته باشد از جمله سپاه که اعلام آمادگی کرده، وزارت نیرو از آن استقبال می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه