English

مسیرهای دهگانه راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران اعلام شد/سخنران های مراکز استان ها از تهران انتخاب شدند

قائم مقام شورای تبلیغات اسلامی ضمن اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی 22 بهمن تهران گفت: سخنران های مراکز استان ها امسال از تهران اعزام می شوند.

مسیرهای دهگانه راهپیمایی 22 بهمن تهران اعلام شد/سخنران های مراکز استان ها از تهران انتخاب شدند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نصرالله لطفی با اشاره به بزرگداشت یوم الله 22 بهمن گفت: در مرحله حساس کنونی راهپیمایی باشکوه و حماسی با حضور مردم افریده خواهد شد. این مراسم نظیری در جهان ندارد که مردم خودجوش برای بیعت دوباره با انقلاب به صحنه بیایند. 

وی افزود: ما دو برنامه پیشرو داریم. فردا میهمانی لاله ها در 18 هزار گلزار شهدای سراسر کشور خواهیم داشت. در بهشت زهرا و گلزار شهدای پاوه به عنوان نمادی از شهدای اهل سنت و کلزار شهدای آشوری اسلام آباد به عنوان نماد شهدای اقلیت های دینی نیز مراسمی خواهیم داشت. در 19 بهمن هم به یاد مراسم همافران در حضور امام خمینی, همافران به خدمت مقام معظم رهبری می رسند. 

لطفی خاطرنشان کرد: روز شنبه هم از هر کوی و برزنی فریاد الله اکبر را در ساعت 21 شب خواهیم داشت. امام با همه ویژگی های استثنایی که داشتند جمله ای داشتند با این مضمون که حفظ جمهوری اسلامی از نماز هم واجب تر است و از اعظم فرایض است. یکی از این مصداق این حفظ, حضور مردم در صحنه و همچنین راهپیمایی 22 بهمن است. 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اشاره دارند که نظام متکی بر مردم شکست ناپذیر است که راهیپمایی ها به ویژه راهیپمایی 22 بهمن یکی از این نمادها است. انقلاب 22 بهمن بزرگترین انقلاب ما از صدر اسلام است.  لذا راهیپمایی این روز مظهر اقتدار و عزم راسخ ملت ایران خواهد بود که ده ها میلیون در آن شرکت می کنند و خواست آنها صراط مستقیم اسلام ناب محمدی است. 

لطفی افزود: همراهی و هماهنگی همه نهادهای ذی ربط که پشیبانی کننده حرکت مردم هستند شرایط را برای این حضور آماده کرده اند تا حماسه ای دیگر خلق شود. راهیپمایی امسال از سال های قبل حساستر است. دستاوردهای نظام و احساس خطر استکبار که در آینده نچندان این انقلاب عامل فروپاشی غرب خواهد شد باعث این مساله شده است. مردم یکبار دیگر با حضور پرشورتری از قبل نثار دشمنان کینه توز می کنند. 

قائم مقام شورای تبلیغات اسلامی اظهار داشت: روز یکشنبه در بیش از یکهزار شهر، شهرستان و بخش و چهار هزار روستا راهپیمایی برگزار می شود. در سی و نهمین سالروز پیروزی غلبه حق بر روستااز 38 کشور دنیا اندیشمندانی برای حضور در این جشن حضور خواهند داشت. امریکا انگلیس هلند کانادا ژاپن لیبی و مصر از جمله این کشورها خواهند بود. بیش از 6 هزار عکاس خبرنکار و فیلم بردار داخلی و خارجی این مراسم را در سراسر کشور پوشش می دهند. 

لطفی ادامه داد: بسیاری از کشورها از جمله ترکیه اسپانیا ژاپن و انگلیس اکیپ های تصویریشان در تهران مستقر خواهد بود. بیش از بیست هزار غرفه فرهنگی امدادی و رفاهی در مسیرهای راهیپمایی برپا می شود که یک هزار و چهارصد غرفه آن در تهران است. بیش از ششصد هزار دانش آموز اجرای سرودهای انقلابی خواهند داشت. 

وی گفت: از صبح 9 ساعت از مسیرهای دهگانه با مسجد محوری راهیپمایی به سمت میدان آزادی در تهران شروع می شود. و ساعت 10 صبح جشن انقلاب در میدان آزادی آغاز خواهد شد که فرود چتربازان و قرائت بیانیه راهیپمایی را هم خواهیم داشت. سخنران این مراسم هم رئیس جمهور است. سخنران مراکز استانها به جز دو استان از تهران هماهنگ و اعزام می شوند. 

وی با اشاره به مسیرهای دهگانه تهران خاطرنشان کرد:

مسیر شماره یک مسجد اماحسین میدان امام حسین و منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره دوم مسجد ابوذر خیابان ابوذر منتهی به میدان آزادی

مسیر شماره سه مسجد امام هادی خیابان شهید اقایی میدان معلم منتهی به میدان آزادی

 مسیر شماره چهار مسجد درالاسلام میدان منیره ادامه به میدان آزادی

مسیر شماره پنج مسجد الاجواد میدان هفت تیر میدان آزادی

مسیر شماره شش مسجد امیر خیابان کارگر شمالی میدان آزادی

مسیر شماره هفت مسجد المهدی خیابان ستارخان میدان آزادی

مسیر شماره هشتم مسجد حضرت ابوالفضل خیابان ستارخان میدان آزادی

مسیر شماره نهم مسجد امام سجاد خیابان شهید آیت الله اشرفی اصفهانی و میدان آزادی

مسیر شماره ده مسجد امام جعفر صادق فلکه دوم صادقیه منتهی به میدان آزادی

لطفی در پاسخ به این سوال که دو استانی که سخنران استانی دارند کدامند بیان داشت: در استان همدان و مرکزی نمایندگان ولی فقیه سخنرانی می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه امید بخشی برای جوانان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: دشمن قشر عزیز و آینده ساز را با سیاه نمایی هدف قرار داده است. طبق آخرین سرشماری 85 درصد سنین جمعیت ایران افرادی هستند که یا در زمان انقلاب متولد نشده بودند یا کودک 4 الی 5 ساله بودند. بیش از 50 درصد هرم سنی ما زیر سی سال هستند که حتی دوران دفاع مقدس را درک نکردند. لذا فرض مضاعف است که جوانان را با حقایق اشنا کنیم و با استفاده با ابزار هنر مقایسه شرایط ذلت بار قبل انقلاب با امروز را باید انجام داد. ارتش ما با 40 هزار مستشار آمریکایی اداره می شد. نامزدهای انتخاباتی ما را سفارت انکلیس و آمریکا مشخص می کرد. باید این مسائل را به جوانان انتقال داد. که امروز تجهیزات نظامی بومی داریم که به دست جوانان به دست آمده است. ما امروز موشکی با برد حداقل 2500 کیلومتر داریم که با برد قلب رژیم صهیونیستی تنظیم شده است. رسالت اصلی تبیین این دستاورها برای جوانان است. امروز فضای مجازی ابزاری برای القا هر مساله ای به ذهن جوانان است. 

وی تاکید کرد: سال آینده کارنامه چهار دهه ارائه می شود تا پاسخی به شبهات باشد. 

لطفی تصریح کرد: نباید بگذاریم این مراسم سمت و سوی دولتی پیدا کند زیرا مردم صاحب این انقلاب هستند و بزرگداشت مراسم کمی به سمت دولتی شدن پیش رفته و باید این کاستی به ویژه برای سال آینده جبران شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه