English

رئیس دانشگاه امام صادق:

اعتراضات مردمی اخیر در کشور نشان از تبی دارد که باید برطرف شود

رئیس دانشگاه امام صادق گفت: آنچه که در حدود یک‌ماه گذشته اتفاق افتاده است، اگرچه پاره‌ای از آن جنبه‌هایی از ضعف‌های موجود در مملکت را نشان می‌دهد که باید آن را جبران کرد، اما این تب‌ها نشان از یک عارضه دارد که باید این عوارض برطرف شود.

اعتراضات مردمی اخیر در کشور  نشان از تبی دارد که باید برطرف شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی کنی طی سخنانی در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه ایام دهه فجر در هر سالی برای ما یادآوری و گرامی‌داشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و یاد و نام امام راحل و شهدا است، گفت: این ایام را باید گرامی داشت، هر سال به مناسبت رخدادهایی که در آن سال اتفاق افتاده، دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی معنای جدیدی پیدا می‌کند.

وی افزود: این که گفته می‌شود هر 22 بهمن و حضور هر سال در آن مهمتر از سال‌های قبل است برای این است که آن حوادثی که در آن سال اتفاق می‌افتد، معانی متفاوتی را در این حرکت عظیم ملت در صحنه ایجاد می‌کند. آنچه که در حدود یک‌ماه گذشته اتفاق افتاده است، اگرچه پاره‌ای از آن جنبه‌هایی از ضعف‌های موجود در مملکت را نشان می‌دهد که باید آن را جبران کرد، اما این تب‌ها نشان از یک عارضه دارد که باید این عوارض برطرف شود و انگیزه بیشتر برای در صحنه بودن را ایجاد کند.

اعتراضات اخیر مردم صحنه مبارزه را در جلوی چشمان ما تجسم بخشید

 رئیس دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اعتراضات مردمی اخیر در کشور، گفت: مشاهده کردید که این عوارض چگونه دشمنان را امیدوار می‌کند و صحنه مبارزه را چگونه در جلوی چشمان ما تجسم می‌بخشد. این اتفاقی است که امسال باعث می‌شود انگیزه حضور ما در مراسم‌های این دهه در دانشگاه و بیرون دانشگاه و بخصوص راهپیمایی عظیم 22 بهمن بیشتر شود.

اعتراضات مردمی اخیر در کشور

مهدوی کنی تاکید کرد: انقلاب اسلامی هم قدرت شگرف این مکتب و این مذهب را و این مسیر را بیش از پیش به دشمنان اسلام نشان داد و از بدو پیروزی شروع به نقشه کشیدن کردند. آن روز در سال 1357 سرّ این قدرت عظیم کامل کشف نشده بود،‌ دشمن زود عقب نشست و انقلاب اسلامی یک پیروزی زودرس را به دست آورد، اما گام به گام تلاش کردند تا معنای این حرکت و روش‌های آن را کشف کنند تا آن زمان که ما حرکت پیش‌دستانه‌ای نسبت به حرکات آنان داشته‌ایم. در صحنه‌ها و پیروزی‌های متعدد دست یافتیم و هر وقت در موقعیت انفعال قرار گرفتیم، آن‌ها بودند که بازی را ترسیم کرده‌اند.

اگر این شعارها نبود، این انقلاب تاکنون تمام شده بود

وی افزود: اینها با تمام عملیات خود برای گام‌های مان برنامه‌ریزی کرده‌اند و جمعیتی از انقلابیون سابق که از این راه بریده‌اند و به دشمن پیوسته‌اند و اخبار و اسرار مجموعه را به آن‌ها تحویل داده‌اند. با ادامه همیشگی مشت‌های گره‌کرده و شعار اعدام باید گردد و فریادهای ستیزه جویانه کفایت نمی‌کند. البته پاره‌هایی از توطئه‌های دشمن متوقف شده و می‌شود و حتماً هم لازم است و اگر این شعارها نبود، این انقلاب تاکنون تمام شده بود.

رئیس دانشگاه امام صادق گفت: حتماً باید این نوع فعالیت‌ها باشد؛ اما اگر به همین‌ها بسنده کنیم، پادزهر آن‌ها و راه مقابله کشف شده است و به همین جهت یک به یک اقدامات را خنثی می‌کنند و پیش‌دستانه بسیاری از آنچه ما می‌خواهیم بر آن‌ها تکیه کرده افشاگری کنیم را بی خاصیت کرده‌اند و ابزارهای حرکتی یک به یک گرفته می‌شود و دقیقاً به مواضعی قابل نفوذ رسوخ می‌کنند. به همین جهت هست که باید در این مبارزه نوآوری و خلاقیت داشت.

در جنگ خیابانی موشک ها به کار نمی‌آید

وی با اشاره به اینکه در جنگ سخت، موشک‌ها به کار می‌آید، ولی در جنگی که در خیابان‌ها رخ می‌دهد، در اقداماتی که برای بی اعتبار کردن ارزش‌های دینی و انقلابی به کار گرفته می شود موشک ها به کار نمی‌آید، اظهار کرد: چه چیزی باید پاسخ این شبهات که به کلام امام معصوم وارد می‌شود را بدهد؟ دشمن از یک جهت خود را کامل نشان می‌دهد و یکسره سراغ خود معصومین و ارزش‌های دینی رفته است و ارزش‌های طاغوتی را به عنوان فرمول نجات بخش نشان می‌دهد و برخی هم فریب خورده‌اند و آمده‌اند از همین شعارها علیه نظام استفاده می‌کنند.

مهدوی کنی در پایان گفت: باید اقداماتی را به عنوان نوآوری و پاسخ تحریکات و شبهات آن‌ها و حرکت پیش دستانه انقلابی طراحی شود و این نمی‌شود مگر از طریق دشمن‌شناسی؛ شناخت دقیق و عمیق از اهداف و داشته‌ها، این اتقاق باید بیفتد که مسیر را برای حرکت دشمن ببندد و ابعاد و دروازه‌های پیشروی را به روی ما باز کند، آن چنان که در گذشته انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی