English

توضیحات حریرچی درباره قصور پزشکی در درمان آیت الله هاشمی شاهرودی

یک مسوول وزارت بهداشت گفت: از ابتدا در جریان جزئیات درمان این مقام سیاسی کشور بودیم و اقدامات و توصیه های کاملا علمی و مطابق آخرین پیشرفت های روز دنیا در داخل کشور برای وی انجام شده است.

توضیحات حریرچی درباره قصور پزشکی در درمان آیت الله هاشمی شاهرودی

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج حریرچی به بیان توضیحاتی درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره قصور پزشکی آیت الله هاشمی شاهرودی پرداخت.

یک مسوول وزارت بهداشت گفت: از ابتدا در جریان جزئیات درمان این مقام سیاسی کشور بودیم و اقدامات و توصیه های کاملا علمی و مطابق آخرین پیشرفتهای روز دنیا در داخل کشور برای وی انجام شده است.

در فضای مجازی ادعا شده بود که کلیه رییس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام به اشتباه از بدنش خارج شده‌است، بطوریکه یک‌کانال خبری مدعی شده بود که پزشکان ایرانی کلیه چپ هاشمی شاهرودی را به اشتباه از بدن خارج کرده اند و وی مجبور به سفر به آلمان شده است.

در این رابطه ایرج حریرچی _ سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: ادعای قصور پزشکی در مورد درمان یکی از مقامات سیاسی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، غیر مسئولانه و خلاف است.

وی قصور در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است را اظهار نظری غیر مسئولانه و خلاف عنوان کرد و گفت: در روند درمان بیماری وی هیچگونه کوتاهی صورت نگرفته است.

حریرچی اظهار داشت: از ابتدا در جریان جزئیات درمان این مقام سیاسی کشور بودیم و اقدامات و توصیه های کاملا علمی و مطابق آخرین پیشرفتهای روز دنیا در داخل کشور برای وی انجام شده است.

توضیحات حریرچی درباره قصور پزشکی در درمان آیت الله هاشمی شاهرودی

وی تاکید کرد: تبعیت از توصیه های پزشکی جزو اختیارات بیماران است و در صورت عدم قبول توصیه های درمانی و یا تعویق در انجام دستورات پزشکی توسط بیمار، قاعدتا مسئولیتی را متوجه پزشک یا تیم پزشکی معالج نمی کند.

حریرچی افزود: تمام اقداماتی که در خارج از کشور و در مدت اقامت این مقام محترم سیاسی انجام شده است، با همان کیفیت و تاثیر در داخل کشور قابل انجام بوده و توصیه وزارت بهداشت این است که اطرافیان ایشان سیر مراحل درمانی را اطلاع رسانی کنند تا سوء تفاهم پیش آمده رفع شود و از پزشکان معالج خبره و عالی مقام ایشان در داخل کشور هم تقدیر و تشکر به عمل آید.

قائم مقام وزارت بهداشت در پایان ضمن گلایه از سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی گفت: این همکاران باید بر اساس وظیفه صنفی خود، از جایگاه علمی، تخصص و تعهد پزشکان ایرانی به نحو مقتضی حمایت و دفاع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی