English

سخنگوی وزارت خارجه:

اطلاعی درمورد تشکیل کارگروه اروپا برای اصلاح برجام نداریم/در ارتباط با شمال سوریه با ترکیه در حال مذاکره هستیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: بنظر می رسد آمریکایی ها رویای خود را از زبان دیگران مطرح می کنند و ما اطلاعی در خصوص تشکیل کارگروه اروپایی برای اصلاح برجام نداریم.

اطلاعی درمورد تشکیل کارگروه اروپا برای اصلاح برجام نداریم/در ارتباط با شمال سوریه با ترکیه در حال مذاکره هستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بهرام قاسمی درباره خبر تشکیل کارگروه اروپا برای اصلاح برجام گفت:ما چنین سخنی را از اروپا دریافت نکرده ایم و آمریکایی ها رویای خودشان را از زبان دیگران مطرح می کنند. و ما هیچ اطلاعی درباره این کارگروه نداریم. 

وی در خصوص مداخلات وزارت خارجه آمریکا در بحث مسایل فرهنگی و حجاب جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آمریکا از هر فرصتی برای مداخله استفاده می کند و این نوع بیان و ورود به مسایل داخلی ایران محکوم است و حق مردم است که در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند. 

قاسمی در خصوص عدم واکنش دیپلماتیک ایران به تحولات عفرین و احتمال کنار گذاشته شدن ایران گفت: همکاری سه کشور در مذاکرات آستانه ادانه دارد و باید عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه خاتمه یابد و ادامه این روند به بازگشت تروریست ها کمک می کند. ما در حال رایزنی دائم با ترکیه و روسیه برای پایان دادن این درگیری هستیم. 

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعای کابل در خصوص حمایت ایران و روسیه از طالبان افغانستان بیان داشت: امیدوار هستیم که دولت افغانستان در کنار سایر گروه ها تلاش بیشتری در جهت ثبات به این کشور به عمل آورد. مسایل داخلی افغانستان به خودش مربوط است و اظهارات ضد و نقیضی از سوی برخی گروه ها عنوان می شود و آنچه برای ایران مهم است ارامش و امنیت افغانستان و حرکت در مسیر توسعه اقتصادی است. 

وی در مورد احتمال تقویت زرادخانه هسته ای آمریکا عنوان کرد: سیاست های ترامپ در نظامی گری و یکجانبه گرایی با عکس العمل کشورهای مستقل مواجه می شود و این مساله می تواند جامعه بین الملل ثبات جهانی را خدشه وارد کند و جامعه جهانی باید در این موضوعات واکنش لازم را نشان دهند. 

تکذیب خبر شروط مکرون برای سفر به ایران 

قاسمی در خصوص شروط مکرون برای سفر به ایران گفت: من این خبر را تکذیب می کنم و ما در وزارت خارجه چنین چیزی را نشنیدیم و در سطح کوچه و بازار هم اگر گشتی بزنیم چنین سخنی شنیده نمی شود. هنوز هم زمان سفر رییس جمهور فرانسه به تهران مشخص نیست و پس از سفر وزیر خارجه این کشور به ایران در این باره صحبت خواهد شد. ضمن اینکه سران خارجی در سفر به ایران به حضور مقام معظم رهبری دیدار می کنند و بیان این مطلب به شکل دیگری غلط است. از طرفی ایران شرط پذیر نیست و فرانسه هم در جایگاهی نیست که شروطی برای ما بگذارد. 

وی درباره تحرکات اسرائیل در روسیه عنوان کرد:در خصوص سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی من فکر میکنم پدیده جدیدی نیست ضمن آنکه مقامات این رژیم از فرصتی برای مقابله با ایران استفاده می کنند. 

سخنگوی وزارت خارجه در مورد اینکه اروپا درخواستی برای مذاکره موشکی به ایران شده است یا خیر گفت: آمریکا از روابط ایران با دنیا ناراضی است و تلاش دارد با فشار بر کشورها آنها را در جهت منافع خود سوق دهد. روابط ایران با اروپا کهن است و در مسیر منطقی این روند ادامه دارد. ما در دو دهه گذشته رایزنی های بسیاری درباره موضوعات منطقه ای و بین المللی داشته ایم و ما نگران گفتگو با سایر کشورها نیستیم. تا جایی که اطلاع دارم ما رسما از اتحادیه اروپا چیزی دریافت نکردیم. 

وی در مورد گفتگوهای ایران و کانادا در سطح کارشناسی اظهار داشت: تعاملات ما با کانادا و برای تبادل هیاتی در سطح کارشناس ادامه دارد اما زمان این گفتگوهای کارشناسی مشخص نیست. 

وی در باره عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با اسرائیل گفت: رفتار سعودی ها و تلاش برای عادی سازی روابط با این رژیم خیانت به مردم فلسطین است. و این مساله می تواند بنیان های دولت سعودی را تضعیف کند. 

قاسمی در پاسخ به خبرنگار موج در خصوص نتیجه رایزنی های ایران روسیه و ترکیه در مساله شمال سوریه گفت:ما کماکان و به طور روزمره این گفتگوها را با دولت ترکیه و در برخی موارد با روسیه و سوریه داریم و خواهیم داشت و در روزهای آینده تماس ها با جدیت دنبال خواهد شد.  برای ما مهم است دستاوردهای آستانه و آنچه در سوریه اتفاق افتاد و باعث عقب راندن تروریست ها شد, ادامه یابد و گام هایی که برداشته شد در مسیر ثبات سوریه باشد و این موضوعی کلان در سیاست ما در منطقه است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه