English

شمخانی:

موتور شتاب دهنده اقتصاد کشور بخش خصوصی واقعی و مولد است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بخش خصوصی واقعی و مولد موتور شتاب دهنده اقتصاد کشور است.

موتور شتاب دهنده اقتصاد کشور بخش خصوصی واقعی و مولد  است

به گزارش خبرگزاری موج، دریابان علی شمخانی با حضور در مراسم بهره برداری از دو طرح صنعتی در هشتگرد طی سخنانی در زمینه وضعیت اقتصادی کشور گفت: بخش خصوصی واقعی و مولد موتور شتاب دهنده اقتصاد کشور است وی در ادامه خاطر نشان کرد: فعال سازی ظرفیتهای عظیم اقتصادی در کشور و خلق فرصتهای جدید نیازمند ترکیب هوشمندانه تجربه و مدیریت نسل اول انقلاب با دانش و انگیزه نسل جوان رشد یافته در بستر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

در چهارمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر بهره‌برداری از دو طرح بزرگ صنعتی شامل تصفیه خانه مدرن صنعتی و طرح توسعه فاز دوم تولید فرکتوز در پالایشگاه غلات گروه صنعتی و پژوهشی زر با حضور دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهرستان هشتگرد در استان البرز آغاز شد.
درجریان این مراسم که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست برگزار شد کلنگ احداث نیروگاه برق با استفاده از انرژی بیوگاز نیز به زمین زده شد.
پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسید با سرمایه گذاری 9500 میلیارد تومانی بخش خصوصی و طی مدت 45 ماه اجرا گردیده و۲۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد نموده است

مهمترین فرصت های  امروز ما در حوزه اقتصاد بوده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه افتتاح پروژه های گروه صنعتی و پژوهشی در طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین فرصت های  امروز ما در حوزه اقتصاد بوده که تحت تاثیر چالش های مهمی چون تولید و اشتغال پایدار قرار گرفته است.
وی با قدردانی از مدیریت کارافرین گروه صنعتی و پژوهشی در گفت: این مجموعه صنعتی و تولیدی نماد همه اقداماتی است که ما باید برای انجام کارهای بزرگ اقتصادی و تولیدی در مسیر ایجاد اشتغال مولد و پایدار از آن بهره ببریم.

موتور شتاب دهنده اقتصاد کشور
 شمخانی استان البرز را به واسطه ویژگی های منحصر به فرد آن در حوزه صنعتی و تولیدی یک قطب  بسیار مهم در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی برای رونق اقتصادی و کار افرینی و اشتغال در این استان وجود دارد که باید با حمایت بیشتر از بخش خصوصی مولد زمینه های فعلیت یافتن ان فراهم شود.

تسهیل بهره گیری بخش خصوصی واقعی از منابع صندوق توسعه ملی از برنامه های محوری دولت برای رونق تولید وافزایش اشتغال است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضرورت هدایت برنامه ‌ریزی شده درآمدهای ارزی  حاصل از نفت به سمت سرمایه‌گذاریهای مولد  و پایدار و عدم مصرف آن در بودجه های جاری  را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تسهیل بهره گیری بخش خصوصی واقعی از منابع صندوق توسعه ملی از برنامه های محوری دولت برای رونق تولید وافزایش اشتغال است.
شمخانی بهره گیری از فناوری بومی  و سرمایه ایرانی را موجب مایوس شدن دشمن از ضربه به  «استقلال سیاسی» کشور  بین رفتن تاثیرگذاری  ابزار تحریم عنوان کرد و افزود: یکی از پایه های مهم تداوم انقلاب اسلامی و ارزشهای اجتماعی  منبعث از ان تکمیل شدن زنجیره «استقلال علمی» و به تبع آن «استقلال اقتصادی» است.

وظیفه ما بسترسازی برای تأمین امنیت اقتصادی است

دریابان شمخانی گفت: به عنوان نهاد عالی امنیت ملی وظیفه ما بسترسازی برای تأمین امنیت اقتصادی با تکیه بر حفظ حقوق فعالان اقتصادی و ایجاد ساز و کارهایی برای شناسایی، مقابله و ریشه‌کنی مفاسد اقتصادی و رانت‌های مختلف و تسریع در امر رسیدگی به جرایم اقتصادی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان با اشاره به وجود نسل جوان تحصیلکرده، خلاق و پرشور در کشور ما و توانمندی این نسل در مقابله با چالشهای مختلف افزود: به طور قطع مسیر توسعه و  بالندگی در حوزه های مختلف با رفع موانع و مشکلات موجود در افقی روشن و پر امید طی خواهد شد
دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان حضور در مراسم افتتاح پروژه های صنعتی و تولیدی گروه زر در جلسه ای صمیمانه با متخصصان جوان این مجموعه به سوالات مختلف انان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، موضوع مبارزه با فساد و اشرافی گری، مبارزه با قاچاق و... پاسخ گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی