English

کاشفی:

احزاب آسیایی می توانند منادی ائتلاف صلح جهانی شوند

حسین کاشفی گفت: قاره آسیا مهد گفتگو بوده است و امروز احزاب آسیایی می توانند منادی ایجاد ائتلاف صلح جهانی شوند.

احزاب آسیایی می توانند منادی ائتلاف صلح جهانی شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی حسین کاشفی گفت: جهان امروز برای زندگی مبتنی بر صلح نیاز به نگرش های نو جمعی دارد.  لذا ضرورت دارد همه اندیشمندان و صاحبان درد توان خود برای گفتگو را به کار ببرند. در غیر این صورت شاهد خشونت و تخریب منابع انسانی و اجتماعی و توسعه تروریسم خواهیم بود و صاحبان ثروت و قدرت خواهند کوشید از طریق هراس افکنی تسلط خود را محقق سازند.

وی افزود: متاسفانه عقب ماندگی ملتها در چنبره حکومتهای وابسته تحقق این را هموارتر کرده است بنابراین برای دست یابی به صلح باید بیش از گذشته گفتگو کرد. احزاب و نهادهای مدنی و سازمانهای بین المللی نقش مهمی در رسیدن به این آرمان دارند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: قاره آسیا همواره مهد فرهنگ و گفتگو بوده واحزاب آسیایی می تواند منادی صلح شوند و پیشگام ائتلاف برای صلح شوند. براین اساس پیشنهاد میدهم احزاب گرهم آینده و راهکار تقویت صلح را با هم درمیان بگذارند. انتقال تجربیات تحکیم دموکراسی و رعایت حقوق بشر جوانع را بهم نزدیکتر می کند و راهبرد گفتگو میان فرهنگها و تمدنها به برنامه اجرایی میان نهادهای مدنی و بین المللی مبدل نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه