English

استاد دانشگاه بین المللی مالزی:

راه ابریشم فرصتی برای ارتباطات مردمی و رسیدن به صلح پایدار است

استاد دانشگاه بین المللی مالزی گفت: راه ابریشم با ایجاد برقراری روابط میان مردم کشورهای مختلف می تواند به صلح پایدار و توسعه اقتصادی بیانجامد.

راه ابریشم فرصتی برای ارتباطات مردمی و رسیدن به صلح پایدار است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی خانم راجا روحیا عبدالله گفت: برای توسعه کشورهای مختلفی که در کنار راه ابریشم قرار دارند، لازم است بخش های مختلف اقتصادی در کنار هم قرار گیرند و به یک تصمیم مشترک برسند.

وی افزود: ما با کمک احزاب مالزی می توانیم به توافقی حول محور راه ابریشم برسیم.  مالزی یک کشور استراتژیک در کنار راه ابریشم است که با داشتن زیرساختها نقش مهمی می تواند در این زمینه ایفا کند. این راه می تواند یکی از پر رفت و امدترین راه ها باشد و به رشد اقتصادی کمک کند و روابط مختلفی بین مردم ایحاد کند تا به صلح پایدار برسیم. 

نماینده مالزی تصریح کرد: مالزی در این زمینه برای گسترش راه ابریشم تلاش های زیادی کرده است و توافق نامه هایی هم با برخی کشورها از جمله آمریکا و چین امصا کرده است تا بتوان به همکاری بین المللی برسیم.  مالزی از ابتدا برای توسعه تعهدات در این زمینه تلاش های کرده است. در همین راستا مقامات مالزی در سال 2015 برنامه ریزی هایی کردند که با ارتباط با کشورهای مختلف به اقتصاد پایدار برسیم. در بخش آسیایی چین و مالزی می تواند در راه ابریشم نقش مهمی داشته باشند. مالزی با همکاری کشورهای همسایه خود اثرات مثبتی برای برقراری صلح به وجود اورده است. 

روحا عبدالله تاکید کرد: در جلسه سال 2017 تعهدی بین مالزی و چین امضا شد که همکاری در این رابطه انجام شود. مالزی برای حمل و نقل و ایجاد غذاهای حلال اقداماتی انجام داده تا از این طریق فرصت های اقتصادی برای مردم خود به وجود آورد. مالزی از اولین کشورهایی است که در جهان ایده غذای حلال را مطرح کرده است. صنایع تولید غذای حلال شروع به کار کرده اند. برای اینکه این روابط از طریق حمل و نقل بر قرار شود, برنامه های زیادی پیشرو دارد از روابط بین منطقه ای گرفته تا کشورهای کنار راه ابریشم.  

وی اظهار داشت: بحث دیگری که بین چین و مالزی رخ داده برنامه تجارت الکترونیک است که برای 2019 برنامه ریزی شده و قرار است دیگر کشورها هم به آن بپیوندند. 

وی در پایان بیان کرد: به ایران بابت ایجاد مناسابات مختلف تبریک می گویم زیرا این کشور برای اجرای پروژه های مختلف اقدامات زیادی انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی