English

آملی لاریجانی:

انقلاب فکری عظیم در بنیان نهادن نظام سیاسی سترگ به نام دموکراسی در سطح دنیا را شاهد بودیم

رئیس قوه قضائیه گفت: در بعد نظری انقلاب فکری عظیم در بنیان نهادن نظام سیاسی سترگ به نام دموکراسی در سطح دنیا را شاهد بودیم و ارزش هایی بنیان نهاد که نظام های فلسفی غرب نمی توانست آن را بنیان بگذارد. این بعد نظری نیازمند تحقیق و تبیین است و بخش قابل توجهی از حملات نظام سلطه به مردم ما به همین دلیل است.

انقلاب فکری عظیم در بنیان نهادن نظام سیاسی سترگ به نام دموکراسی در سطح دنیا را شاهد بودیم

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس قوه قضائیه در مراسم تجدید بیعت با آرمان های امام راحل به انقلاب فکری عظیمی که انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان ایجاد کرد به بیان سخنرانی پرداخت.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در مراسم تجدید بیعت با آرمان های امام راحل ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: ما می‌دانیم انقلاب به رهبری امام راحل تحول عظیمی در بعد نظری و عملی در جامعه اسلامی و خصوصا در کشور ما به وجود آورد.  

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در بعد نظری انقلاب فکری عظیم در بنیان نهادن نظام سیاسی سترگ به نام دموکراسی در سطح دنیا را شاهد بودیم و ارزش هایی بنیان نهاد که نظام های فلسفی غرب نمی توانست آن را بنیان بگذارد. این بعد نظری نیازمند تحقیق و تبیین است و بخش قابل توجهی از حملات نظام سلطه به مردم ما به همین دلیل است.

امام راحل خودباوری و استقلال و آزادی را به مردم بازگرداند

وی ادامه داد: در بعد عملی امام راحل خودباوری و استقلال و آزادی را به مردم بازگرداند و اینکه امروز همه مردم در صحنه اند و به میدان می آیند و گاهی جلوتر از مسئولان در صحنه هستند، ناشی از وجود امام راحل است. احیای ارزش‌های اسلامی کار امام بود و توجه به محرومین تاکید امام بود.

آملی لاریجانی بیان کرد: مسئولان نهادهای نظام جمهوری اسلامی چقدر توانسته اند با اهداف قرابت داشته باشند که این موضوع  تابع این است که این شاخص‌ها را چقدر رعایت کرده باشند.

انقلاب فکری

جمهوری اسلامی در مسیر کلی این ارزش‌ها حرکت کرد

وی گفت: افزود: جمهوری اسلامی در مسیر کلی این ارزش‌ها حرکت کرده و هم قوه قضائیه و هم قوای دیگر تلاش کردند ولی تا اهداف بلند فاصله دارند و ما مسول هستیم برای نگهداری ارزش‌ها تلاش کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز ما با مجموعه‌ای بنام قوه قضائیه مواجه هستیم که به لحاظ قوانینی که دارد اجرا می شود نسبت به قبل پیشرفته تر است و قابل مقایسه نیست و در عین حال کاستی‌هایی مثل اطاله دارسی داریم که امیدواریم برطرف شود.

وی گفت: نظام قضایی رو به تکامل بوده و گرچه با افت و خیزهایی مواجه بوده ولی مسیرش مسیر تکامل بوده و امیدواریم بتوانند اهداف بلندی که امام ترسیم کرده را  به فعلیت برسانند.

وی در پایان از همراهی و همکاری سید حسن خمینی تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه