English

ابتکار اعلام کرد

راه اندازی کمپینی برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: امسال قرار است کمپین ارمغان با همکاری سازمان دیه با هدف آزادی حدود 250 زن زندانی با جرایم غیرعمد برگزار شود.

راه اندازی کمپینی برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، معصومه ابتکار در جلسه تشریح برنامه های کمیته زنان ستاد دهه فجر گفت: یکی از ابعاد مهم پس از انقلاب تحول در حوزه آموزش است و زنان در کاهش نرخ بیسوادی از مردان پیشی گرفتند و وضعیت زنان نسبت به قبل از انقلاب تفاوت چشمگیری را شاهد هستیم. قبل انقلاب نرخ سواد زنان 35 درصد بود و امروز این نرخ به 89 درصد رسیده است. 

وی افزود: ورودی دختران به دانشگاه ها در سالهای اخیر به بالای 60 درصد رسید. زنان ایرانی از بستری که انقلاب ایجاد شد استفاده کرد. در عرصه های ورزشی هم زنان ورود کردند که این امر با رعایت همه شئونات بوده است. در حوزه هنر هم زنان وارد شدند و پیشرفت کردند. 

ابتکار خاطرنشان کرد: شاخص بهداشت باروری و امید به زندگی زنان در چهل سال گذشته رشد قابل توجهی داشته ایم. از بعد قوانین بعد انقلاب که برای بهبود وضع زنان به تصویب رسید هم حاکی از بهتر شدن مواد قانونی در مورد زنان بوده است هرچند هنوز برخی مشکلات باقی است. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان تصریح کرد: در ایام دهه فجر چند نشست تحت عنوان گفتگوی بین نسلی پیرامون نسل کنونی با مخاطب قراردادن نسل اول و دوم انقلاب در تهران برگزار می شود. فراتحلیل پژوهش های خانواده در این ایام ارائه خواهد شد. 

وی ادامه داد: ما در حال کار با آموزش و پرورش برای آموزش کاهش خشونت علیه زنان هستیم. ما باید کیفیت خدمات اجتماعی را افزایش دهیم و مراکز اورژانس اجتماعی ما کافی نیست. لذا در دهه فجر ما تجلیل از مددکاران اجتماعی را خواهیم داشت. 

ابتکار تاکید کرد: در مرقد امام مراسمی با حضور مدیران زن خواهیم داشت. همچنین گفتگوی ملی خانواده در استانها دنبال می شود. کمپین ارمغان برای زنان زندانی معسر که جرایم غیرعمد دارند امسال هم به راه خواهد افتاد. حدود 250 زن زندانی معسر داریم و امیدواریم با این پویش اجتماعی تا شب عید از زندان خارج شوند و در خانواده خود حضور یابند. شماره حساب با همکاری سازمان دیه پیامک خواهد شد.

وی افزود: 10 پارک بانوان در این ایام افتتاح خواهیم داشت. طرح های خوداشتغالی و کارگاه های موفق هم توسط مسئولان بازدید خواهد شد. چهل نمایشگاه کارآفرینی در سطح کشور برپا می شود. چهل نشست با نمایندگان سمن ها در سراسر کشور برگزار می شود.

ابتکار تاکید کرد: همایشی در خصوص نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی برای زنان داریم که قرار است 8 اسفند تشکیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که جه اقداماتی در خصوص مقابله با افزایش خودکشی دختران جوان انجام داده اید گفت: یکی از مشکلات ما در آسیب شناسی ها تشت آمار است و سبب می شود در سیاستگذاری ها دچار خطا شویم و من این مساله که شاهد افزایش خودکشی دختران هستیم را تایید نمی کنم.

ابتکار در مورد کمک مالی برای زنان سرپرست خانوار بیان داشت: قرار است وامی با سود الی 3 الی 4 درصد برای 33 هزار زن سرپرست خانوار  پرداخت شود واین به استانها ابلاغ شده است. این وام برای دختران بالای 45 سالی که مجرد هستند درنظر گرفته شده است. مبلغ وام سه میلیون تومان با دوره 2ساله پرداخت درتظر گرفته شده است.

وی در مورد ورود زنان به ورزشگاه ها اظهار داشت: دولت با حل مشکلات زیرساختی مثل تفکیک دربهای ورود و خروج و سرویس ها بهداشتی در تلاش برای حل این مساله با همکاری وزارت ورزش است. باید برای کسانی که علاقمند به حصور در ورزشگاه هستند پاسخ منطقی داده شود.

بازدید معصومه ابتکار از مرکز بازپروری زنان و دختران ارشاد در اصفهان

ابتکار در مورد ساماندهی زنان دستفروش گفت: شهرداری باید نظام مشخصی را برای این مساله درنظر بگیرد. اما موضوع مرتبط با ما کودکان دستفروش است که در حال تشکیل یک نشست تخصصی برای کودکان کار هستیم.

ابتکار درباره شناسنامه برای کودکانی که پدرشان اتباع خارجی است، اظهار داشت: در خصوص صدور برگه اقامت موقت مشکلی نیست و حصور در مدارس با این برگه ها حل شده است. در خصوص شناسنامه هم باید گفت این مساله نیازمند توافق بین دستگاهی است تا مشکلات این بچه ها حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه