English

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

نظام مدیریت انقلابی و تحول گرایی در حوزه صنعت نداریم

سردار غیب پرور با اشاره به روند کند میشرفت صنعت در کشور گفت: ما نظام مدیریتی تحول گرا و انقلابی در این حوزه در کشور نداریم که لازم است تغییراتی در زمینه مدیریتی صورت گیرد.

نظام مدیریت انقلابی و تحول گرایی در حوزه صنعت نداریم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سردار غلامحسین غیب پرور در مراسم نمایشگاه تخصصی بسیج مهندسین صنعتی کشور گفت: خدا را باید سپاسگزار بود که پس از قرن ها انقلابی رهایی بخش در کشورمان به وقوع پیوست. جمهوری اسلامی هم دارای نیروی انسانی مجرب و متخصص است و هم معادن خدادادی در کشور ما فوق العاده است. با توجه به اهداف انقلاب طبیعی است که در موضوعات مختلف از رشد برخوردار باشیم اما در برخی مسائل از جمله صنعت روند کندی داریم و امیدواریم چنین نمایشگاه ها بر بهبود وضعیت اثر بگذارد. 

جامعه مهندسین کشور 190 هزار مهندس بسیجی دارد

وی افزود: جامعه مهندسین کشور 190 هزار مهندس بسیجی دارد. این عدد در خارج بسیج چندین برابر می شود. در نگاه کلان ما کمبود نیروی انسانی متخصص نداریم. اگر بپذیریم در تعداد نیرو مجرب و باسواد مشکل نداریم باید آسیب شناسی کرد مشکل کجاست. به نظر من در دو مورد مشکل جدی داریم اینکه ما در حوزه انسانی نیازمند نگاه تحولی در مدیریت صنعت هستیم که به معنای خدشه دار کردن تک تک مدیران نیست. ما نظام مدیریتی تحول گرا و انقلابی در کشور نداریم که تبدیل به گره کوری شده است. 

غیب پرور تصریح کرد: در صورت رسیدن به این مدیریت بسیاری از راه ها برایمان میانبر خواهد بود و مشکل عدم بکارگیری هزاران متخصص را نداریم. نکته دوم اینکه باید در حوزه آسیب شناسی در صنعت به طور جد وارد شویم به ویژه آنکه بخش قابل ملاحظه ای از پایان نامه های کشور این کار را میکنند اما در کتابخانه ها باقی می ماند. باید مساله اصلی این باشد که چه کنینم از این وضعیت خارج شویم و منافع ملی را محقق سازیم. انقلاب اسلامی علمی را بلند کرد که هدفش ایستادگی روی پا خودمان بود اما در عمل در برخی بخش ها کوتاهی کردیم. 

در مقوله اقتصاد مقاومتی به مرحله باور هم نرسیده ایم

وی اظهار داشت: با عارضه یابی می توان ادعا کرد که اقتصاد مقاومتی را باور کرده ایم. در مقوله اقتصاد مقاومتی به مرحله باور هم نرسیده ایم. لذا مشکلات سرجایش باقی است. در همایش امروز من به اعتقادم راسخ تر شدم. دیدم جوانان ما هم ایده دارند هم حرف دارند. خواهر جوانی که از شهرستان صحنه طرحی را ارائه کرده پسندیدم که شامل طرح خیرین صنعت است. خیرین الزاما بخش اعتباری آن نیست. بسیاری صاحب خلاقیت و فکر هستند. 

سردار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در طرح سانتیرفیوژ یخچال دار که امروز ارائه شد ما کشور پنجم یا ششم جهانیم که به این فناوری دست یافته ایم. باید این طرح ها حمایت شود. پل بعثت در اروند در زمان جنگ و زیر بمباران عملیاتی شد یا پل 13 کیلومتری بر روی هور در زمان جنگ ساخته شد که نشان می دهد ما پتانسیل بسیاری داریم. باید تکانی بخوریم و انقلابی عمل کرد. بسیج مهندسین باید چند کار بزرگ انجام دهد که شامل اول کمک به کارآمدی صنعت از طریق تغییر در مدیریت، دوم تربیت متخصص و سوم رصد دائم صنعت کشور می شود. 

وی تاکید کرد: رویکرد سازمان بسیج تعامل با دولت است و اگر طرحی ارائه می شود حتما با سازمان مربوطه در میان گذاشته می شود و این خبر که طرح بسیج در بحث آموزش بدون هماهنگی آموزش و پرورش بوده درست نیست. بسیج آمادگی ورود به میدان دارد و باید به مدد بیاید چون موضوع, موضوع انقلاب اسلامی است و انقلاب باید راهگشای همه جهان باشد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه