English

آیت‌الله احمد جنتی:

فضای مجازی در جریان اغتشاشات اخیر کشور را دچار چالش کرد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش فضای مجازی در اغتشاشات اخیر، افزود:‌ متأسفانه نظارت صحیحی بر فضای مجازی صورت نگرفته است و نتیجه آن هم این بود که در اغتشاشات اخیر کشور را دچار چالش کرد.

فضای مجازی در جریان اغتشاشات اخیر کشور را دچار چالش کرد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: فضای مجازی کشور را دچار چالش کرد.

آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در سومین جلسه مشترک هیات رئیسه و اعضای کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری، ‌ضمن تبریک ایام میلاد حضرت زینب(س) و ایام دهه مبارکه فجر اظهار داشت: ما اعضای مجلس خبرگان رهبری باید الگوی عمل به وظایف اسلامی باشیم؛ زیرا اگر روحانیت و به ویِژه اعضای مجلس خبرگان رهبری که در سطح عالی هستیم، ‌احکام اسلامی را به صورت کامل رعایت کنیم تأثیر بیشتری دارد و اگر چنین کاری نکنیم مایه تأسف است.  

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه افزود: اگر کسانی که مسئول رسیدگی به اقتصاد و معیشت مردم هستند در انجام وظیفه کوتاهی کنند، در مقابل خدا و مردم مسئول اند و به نظر می رسد اگر این کوتاهی ها صورت نمی گرفت، اکنون کشور دچار مشکلات اقتصادی نبود.

ورود کالای قاچاق به کشور به تولید و اشتغال داخلی ضربه می زند

آیت الله جنتی، یکی از راه های حل مشکلات اقتصادی را مبارزه با قاچاق بر شمرد و افزود: ورود کالای قاچاق به کشور به تولید و اشتغال داخلی ضربه می زند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان بانکها و مؤسسات مالی و مشکلاتی که برای مردم به وجود آورده اند، ‌افزود: اگر از قبل بر فعالیت بانک ها نظارت درستی صورت می گرفت، اکنون شاهد مشکلات موجود نبودیم.

وی سپس با اشاره به نقش فضای مجازی در اغتشاشات اخیر، افزود:‌ متأسفانه نظارت صحیحی بر فضای مجازی صورت نگرفته است و نتیجه آن هم این بود که در اغتشاشات اخیر کشور را دچار چالش کرد. در هیچ جای دنیا هم این طور نیست که فضای مجازی بدون نظارت باشد و رها شود و کیان آن کشور و امنیت مردم را به چالش بکشد.

پس از سخنان پیش از دستور رئیس مجلس خبرگان رهبری آیت الله حسینی بوشهری، گزارش تفصیلی از جلسات، اقدامات و مصوبات هیات اندیشه ورز ارائه داد و گفت: آیین نامه اجرایی این هیات به تصویب اعضاء رسیده و سازوکار ورود هیات اندیشه ورز به مسائل و نیز تعداد کارگروهها و عضویت اعضاء در کارگروهها مشخص شده است». پس از گزارش آیت الله حسینی بوشهری، برخی از حاضران، نظرات و دیدگاههای خود درباره موضوع و ساختار هیات اندیشه ورز را به ترتیب ذیل مطرح کردند.  

حجت الاسلام حاجی ابوالقاسم دولابی، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در امر اندیشه ورزی مجلس خبرگان گفت: مقام معظم رهبری، مطالبه گری مجلس خبرگان را یک کار مقطعی نمی دانند؛ از این جهت که فرمودند مطالبات مجلس خبرگان باید مبتنی بر گزارشهای هیئت اندیشه ورز باشد. مطالبه گری یک کار مستمر است کار مقطعی نیست. طبیعتاً این می طلبد که سازوکار این کار با بدنه اصلی مجلس خبرگان یک ارتباط معنادار داشته باشد. لذا معتقدم ارتباط کمیسیونها با هیئت اندیشه ورز باید یک ارتباط مشخص، مقبول و معقولی باشد.

آیت الله سلیمانی گفت: باید از مقام معظم رهبری تشکر بکنیم که با تذکر به جا راجع به تشکیل هیات اندیشه ورز، روح تازه ای در کالبد مجلس خبرگان دمید و مجلس خبرگان در این دوره با یک جنب و جوش ستودنی امور را پیگیری می کند.

فضای مجازی

باید ببینیم  در چه زمینه ای واقعاً پیشرفت، پسرفت یا توقف داشتیم

وی افزود: تردیدی نیست که رهنمود مقام معظم رهبری در سه محور پیشرفت، پسرفت و توقف در آرمانها و چشم اندازهای نظام اسلامی برای ما راهگشای بسیار خوبی می تواند باشد که اولاً آن چشم اندازهای نظام اسلامی مان را احصاء کنیم و بعد ببینیم که در چه زمینه ای واقعاً پیشرفت، پسرفت یا توقف داشتیم.

در پایان جلسه، مقرر شد کمیسیون سیاسی - اجتماعی خود علل و عوامل اغتشاشات اخیر را با حضور کارشناسان و مسوولین ذی ربط، بررسی و گزارش خود را به هیات رئیسه، تقدیم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی