English

اوضاع بازار کامپیوتر بهتر خواهد شد + تصویر

پیش‌بینی‌های انجام شده در زمینه بازار تلفن‌های همراه هوشمند نشان از سقوطی ۷٫۳ درصدی در سال ۲۰۱۶ میلادی دارند که این امر می‌تواند برای بسیاری از تولیدکنندگان نگران‌کننده باشد اما بازار کامپیوتر رو به بهبود است.

اوضاع بازار کامپیوتر بهتر خواهد شد + تصویر

به گزارش خبرگزاری موج، کامپیوترهای خانگی(PC و لپ‌تاپ) در طول دو یا سه سال اخیر با افت بسیار شدیدی روبرو بوده‌اند.

حال به نظر می‌رسد که این دوران افول در سال جاری میلادی به اوج خود خواهد رسید زیرا کارشناسان کاهش ۷.۳ درصدی در آمار فروش سالانه این محصولات را پیش‌بینی کرده‌اند.

البته نمی‌توان چندان به این پیش‌بینی‌ها اعتماد کرد زیرا برای نمونه در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی شاهد آن بودیم که آمار دقیق به‌دست‌آمده در مقایسه با آمار پیش‌بینی شده، ۱۲.۵ درصد کمتر بوده است.

با این‌ حال گفته می‌شود که این افول در سال‌های آینده رفع خواهد شد و به‌ زودی شاهد این خواهیم بود که بازار کامپیوترهای خانگی به وضعیتی پایدار خواهد رسید. البته این وضعیت پایدار به معنای درخشان بودن اوضاع شرکت‌های سازنده نیست ولی عدم کاهش تقاضا می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ میلادی به حداقل برسد. شایان‌ ذکر است که در حال حاضر بازار کامپیوترهای خانگی در شرایطی قرار دارد که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه سالانه ۱۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لپ‌تاپ و ۱۳۹ میلیون دستگاه PC خواهیم بود که این آمار پیشرفتی اندک را به نسبت شرایط فعلی نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی