English

مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر:

۱۵ هزار قرآن در مناطق محروم توزیع می شود

قره شیخلو گفت: به مناسب سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 15 هزار جلد قرآن در مناطق محروم توزیع خواهد شد.

15 هزار قرآن در مناطق محروم توزیع می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، مهدی قره شیخلو در نشست خبری با موضوع تشریح فعالیت های کمیته قرآن ستاد دهه فجر گفت: نقش این کمیته هم افزایی بین دستگاه های قرآنی است. با توجه به اینکه مبنای انقلاب ما دینی و قرآن است تلاش می شود دهه فجر رنگ و بوی قرآنی داشته باشد. 

وی افزود: دهه فجر متعلق به گروه و طیف خاصی نیست و ما صرفا نقش هماهنگی داریم. در همین رابطه برنامه های امسال کمیته قرآنی در 20 محور تهیه شده و اولین آن تجدید میثاق با امام خمینی در روز سه شنبه خواهد بود. 

قره شیخلو افزود: تکریم چهره های قرآنی روز 13 بهمن برگزار خواهد شد که از 42 نفر تجلیل می شود. دو برنامه آوایی هم برای روز 12 و 22 بهمن تهیه شده است. برگزاری محافل قرآنی را در سراسر کشور خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: اجرای مسابقات و جشنواره های قرآنی به صورت حضوری، اینترنتی و تلویزیونی اجرا می شود. محور این مسابقات امام، انقلاب و قرآن است. چهار جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با مشارکت بانک پارسیان خواهیم داشت. ما سالها است که حوزه های اقتصادی را دنبال می کنیم که از برنامه های قرآنی حمایت کنند و بانک پارسیان می تواند فتح البابی در این راستا باشد. 

وی با اشاره به توزیع قرآن در مناطق محروم گفت: 15 هزار جلد قرآن برای مناطق مخرومی که تمکن مالی برای تهیه قرآن ندارند در نظر گرفته شده است. نشست های قرآنی با موضوعات نقش قرآن در پیروزی انقلاب نیز تدارک دیده شده است. همچنین هفته های قرآنی خواهیم داشت که دارای بخش های مختلف هنری است. اعزام کاروان های قرآنی به مناطق محروم به صورت استانی انجام می شود. غرفه های قرآنی با عنوان قرآن بخوانید هدیه بگیرید در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور اجرا خواهد شد. 

قره شیخلو تاکید کرد: در تمام نماز جمعه های سراسر کشور مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گزارشی از کار را ارائه می دهند. در بسیاری از استان ها کارگاه های تربیت معلم های قرآنی خود را افتتاح می کنند. همچنین ویژه برنامه های استانی مانند ربیع القرآن در استان بوشهر داریم. دیدار با شهدای قرآنی هم در سراسر کشور برگزار خواهد شد. رسانه ملی هم برنامه های در زمینه قرآنی تدارک دیده که پخش خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: از امروز تا 27 اسفند ثبت نام سیزدهمین دوره تخصصی حفظ اغاز می شود و جزئیات این موضوع در سایت تلاوت بیان شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه