English

پزشکیان:

جشن جهانی نوروز ۹۷ در تبریز برگزار می‌شود

جشن جهانی نوروز امسال با حضور سران کشورهای مزبور و همچنین نماینگان استان‌های مختلف کشورمان در تبریز برگزار می‌شود.

جشن جهانی نوروز 97 در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جشن نوروز ایرانیان گفت: جشن جهانی نوروز 97 در تبریز برگزار خواهد شد.

مسعود پزشکیان در یک برنامه تلویزیونی با بیان این که نوروز، در اکثر کشورها به عنوان سنتی ارزشمند بین جوامع و ملل مختلف مطرح است، افزود:  بر این اساس، جشن جهانی نوروز امسال با حضور سران کشورهای مزبور و همچنین نماینگان استان‌های مختلف کشورمان در تبریز برگزار می‌شود. 

 وی تأکید کرد: به عنوان نماینده مردم، با افراد شاخص و مسئولان ملی و نمایندگان گروه‌های مردم‌نهاد در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم بهترین بستر را برای توسعه شهر به ویژه در حوزه گردشگری ایجاد کنیم. 

انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی

پزشکیان خاطرنشان کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی، بر اساس شاخص‌های مهم گردشگری صورت گرفته‌ است. باید این فرصت را قدر بدانیم و با بهترین تدارک، از این رویداد مهم استقبال کنیم. 

جشن جهانی نوروز 97

تبریز شهر اولین‌هاست

وی با اشاره به این‌که تبریز شهر اولین‌هاست و در بسیاری از حوزه‌های توسعه و آبادانی همواره پیشتاز بوده است، افزود: ۴۵۰ سال پیش در سرخاب تبریز، شهر دانشگاهی ربع رشیدی تبریز، با هفت زبان زنده جهان، پذیرای دانشجویان و اساتید حوزه طب بود. داروهایی که در تبریز ساخته می‌شد از هند تا اسپانیا فراگیر بود. بر اساس مطالعات بنده، تبریز آن دوران شرایطی مشابه بهترین دانشگاه‌های امروز جهان را داشت و این امر، در اقتصاد و اشتغال شهر، نقش موثر داشت. با مطالعه چنین پیشینه‌ای، باید از خود بپرسیم که بوده‌ایم و باید چه مسیری را طی کنیم؟ 

پزشکیان خاطرنشان کرد: در روزگاران قدیم، بازار، حوزه و دانشگاه، محور ارتباطات و تجارب تبریز بوده و این شهر را در منطقه پیش انداخته است. معتقدیم می توانیم همچون گذشته با اتکا به ارتباطات فرهنگی خود، مشکلات خود را مرتفع کنیم. 

انتخاب باکو به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۹

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب باکو به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۹، افزود: عنوان مشابه تبریز ۲۰۱۸ سال آینده در شهر باکو برگزار خواهد شد و این فرصت مهمی است که با اشتراک برنامه‌های فرهنگی و هنری و رویدادهای ورزشی، روابط خود را گسترش دهیم. 

وی با تاکید بر این که نباید منتظر تاثیرگذاری عوامل بیرونی باشیم، اظهار کرد: زمانی شهرمان سربلندترین شهر کشور بود و امروز نیز باید با اتکا به توان خود، تلاش کنیم تا در شاخص‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، هویت خود را بازیابی کنیم. 

سربلندی تبریز به  معنی توقف دیگر شهرها نیست

پزشکیان با اشاره به این که سربلندی تبریز، به  معنی توقف دیگر شهرها نیست، گفت: اگر تبریز، اصفهان و خوزستان و سایر شهرهای کشور، هر یک با تکیه بر تاریخ و هویت خود، پیش بیفتند، شاهد شکوفایی و اعتلای کشورمان خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه