English

سخنگوی وزارت خارجه:

آنچه در برنامه تلویزیونی درباره برجام بیان شد با منافع ملی منافات داشت

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص واکنش تند این وزارت خانه به برنامه تلویزیونی که درمورد برجام ادعایی مطرح کرده بود گفت: محتوای این برنامه با منافع ملی منافات داشت و این مساله علت واکنش وزارت خارجه بود.

آنچه در برنامه تلویزیونی درباره برجام بیان شد با منافع ملی منافات داشت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بهرام قاسمی درباره واکنش تند وزارت خارجه به ادعای یک برنامه تلویزیونی در خصوص برجام گفت:بحث پاسخگویی به یک برنامه تلویزیونی به مساله برجام نبود آنچه مطرح شد با منافع ملی منافات داشت لذا وزارت خارجه تصمیم گرفت شفاف سازی کند. هدف نه گوینده و نه خود برنامه، بلکه محتوای برنامه بود. 

وی درباره تغییر در ساختار وزارت خارجه اظهار داشت: این تغییرات از روز گذشته اجرایی شد و یکی از مهمترین تغییرات ساختاری در طول تاریخ وزارت خارجه است. هدف از این کار تطبیق وضعیت وزارت خارجه با شرایط جدید بین المللی و منطقه ای و چابک سازی این سازمان است. 

سخنگوی وزارت خارجه درباره اطلاع سفیر ایران در ترکیه از حمله نظامی آنکارا به عفرین بیان داشت: با توجه به نوع مناسبات و روابط ایران با همسایگان و نشست های آستانه این بحث همواره وجود دارد که رایزنی های منطقه ای مطرح است. موضع وزارت خارجه هم در مورد سوریه دیروز اعلام شد و به نظر ما باید هرچه زودتر این درگیری متوقف شود تا در مسیر آستانه وضعیت سوریه روشن شود. 

قاسمی درباره سفر پیشرو وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: در این سفر ما مسائل منطقه ای و بین المللی را به بحث خواهیم گذاشت و پس از سفر وزارت خارجه اطلاع رسانی کاملی خواهد داشت. 

وی در خصوص سفر نخست وزیر اقلیم کردستان به ایران تصریح کرد: روابط ایران و اقلیم جدید نیست و سفر بارزانی سازنده بود. ما علاقمند هستیم این روابط کما فی السابق ادامه یابد. 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه ادعای وزارت کشور بحرین در مورد دستگیری چند گروه خرابکار مرتبط با ایران را رد کرد و گفت: این سخنان دروغ پردازی است و در قالب جنگ روانی است که دستورش از جای دیگر داده می شود. 

وی درباره وضعیت سفر اتباع افغانی به ایران خاطر نشان کرد: در سفر ظریف به کابل چند کمیته تشکیل شد که یکی از آنها مربوط به امور مرزی بود و کار در حال انجام است و زودهنگام است که درباره نتیجه بخش بودن آن سخن گفت. 

سخنگوی وزارت خارجه درباره وضعیت عربستان اظهار داشت: این کشور کما فی السابق بر طبل خصومت می کوبد و نتوانسته تصمیم به جایی در ارتباط با همسایگان بگیرد. این کشور دارای بحران داخلی است و لذا قادر نیست سیاست درستی پیش بگیرد. 

قاسمی در مورد بحران یمن گفت: میان آنچه بیان می شود و عمل می گردد اختلاف زیادی است و کماکان شاهد جنایاتی در یمن هستیم. انتظار است جامعه جهانی متجاوزین را مجبور کنند کشتار و محاصره یمن را پایان دهند. 

وی درباره مراودات بانکی با اروپا اظهار داشت: یکی از بخش های زیربنایی تجارت مناسبات بانکی است و گفتگو با اتحادیه اروپا برای این مساله وجود دارد. طی ماه های گذشته به نتایج خوبی هم با این کشورها دست یافتیم که اخرین آن همکاری 5 میلیارد یورویی با ایتالیا بود. 

قاسمی در مورد سرنوشت ربوده شدن سربازی در مرز میرجاوه اظهار داشت: این پرونده مفتوح است و از مقامات پاکستانی قول داشته ایم که وضعیت بهتری در مناطق مرزی شرق و جنوب شرق کشور برقرار شود. 

وی در مورد امکان حضور خانواده های جانباختگان سانچی در چین تصریح کرد: وزارت خارجه از ابتدا در جریان اتفاق سانچی بود و اقدامات با هماهنگی سفارت و کنسولگری ما در شانگهای انجام شد. هرگونه کمکی خانواده این عزیزان برای سفر به چین نیاز داشته باشند کوتاهی نخواهد شد. پرونده سانچی پیچیده و باز است و باید جعبه سیاه این نفتکش بازخوانی شود. 

سخنگوی وزارت خارجه در مورد تفتیش خانه چند خانواده ایرانی در آلمان گفت: اینها در ادامه فرافکنی است که از محافل خاص و رژیم صهیونیستی صادر می شود. نگرانی از روابط ایران و اروپا باعث شده تا رژیم صهیونیستی به هر حیلی دست بزند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه