English

امامی کاشانی:

دشمنان تلاش می کنند اسلام از بین برود

امام جمعه موقت تهران می گوید: همه هدف دشمنان، اسلام و ایران است و تلاش می‌کنند اسلام از بین برود.

دشمنان تلاش می کنند اسلام از بین برود

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تسلیت به خانواده‌های شهیدان کشتی سانچی، با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک‌اشتر که در نهج‌البلاغه آمده، اظهار کرد: باید به طبقه ای که ندارد یا سوال می کند و یا به خاطر آبرو سوال نمی‌کند، در حکومت رسیدگی شود و نکته دیگر این که  حدود و حقوق کشور اسلامی باید مصون باشد که هر کس از دور نگاه کرد بگوید که این کشور علی (ع) است و این کشور اسلامی است.

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تسلیت به خانواده‌های شهیدان کشتی سانچی، به نامه حضرت علی (ع) به مالک‌اشتر که در نهج‌البلاغه آمده اشاره کرد و گفت: در حکومت باید به طبقه‌ای که ندارد یا سوال می‌کند و یا به خاطر آبرو سوال نمی‌کند، رسیدگی شود. این نکته‌ای است که امیرالمومنین (ع) بسیار روی آن تکیه کرده است و نکته دیگری را با عنوان عامل اصلی حکومت مطرح می‌کند، اینکه حدود و حقوق کشور اسلامی باید مصون باشد که هر کس از دور نگاه کرد بگوید که این کشور علی (ع) است و این کشور اسلامی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: اگر محتاج و گرفتاری را مراعات نکردیم چه بسا دشمنان از این موضوع علیه امیرالمومنین(ع) شعار می‌دهند و اگر آنها بیایند و این حرکات را انجام دهند، دشمنان روی دوش گرفتاران و روی آه و ناله آنها سوار می‌شوند و به عبارتی روی موجی که افراد قانع و گرفتار یا کم درآمد دارند سوار خواهند شد.

امامی کاشانی همچنین تصریح کرد: با این روش مردم را علیه امیر المومنین(ع) به راه می‌اندازند و این نکته مهمی است که حضرت علی (ع) آن زمان به مالک‌اشتر متذکر شده است که باید این افراد را دید و در مشکلات با درستی برخورد کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز همواره می‌گشت و زخم‌ها را می‌دید و نوع زخم‌ها را می‌شناخت و برای هر زخم مرهم درست می‌کرد که این مرهم‌ها مطابق با زخم‌ها بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: حالا فرض کنید که در یکی از استان‌های کشور ما یک کارخانه تولیدی تعطیل شد، پیامبر اکرم (ص) و امیر المومنین(ع) اگر بودند می‌رفتند و می‌دیدند که باید چطور آن مساله را حل کرد.

 راه باز است و مشکلی در کشور نیست

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: اکنون نیز باید دید این تعطیلی کارخانه چه مشکلی داشته که باعث تعطیل شدن آن شده است. مدیریت مشکل داشته، اجناس قابل عرضه و صادرات شدن نبوده، نقدینگی نبوده یا چیز دیگر؟ هر چه بوده باید به آن رسیدگی شود. راه بسته نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه باز است و مشکلی نیست و این همه مشکل را با این همه جوانان و مردم بامعرفت و دانشگاهیان می‌توان حل کرد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: همه هدف دشمنان، اسلام و ایران است و تلاش می‌کنند اسلام از بین برود. در همین چند روزه که اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد دیدیم که طبق گفته رهبر انقلاب، آنها درباره میانمار و کشمیر قطعنامه نوشتند اما نسبت به فلسطین و یمن سکوت کردند.

وی گفت: باید شجاعت و قدرت و وحدت کلمه و دلسوزی برای جهان اسلام باشد. در دنیایی که اسلام و ایران این‌چنین غریب شده این دلسوزی‌ها مهم است چرا که از یک طرف صهیونیست می‌خواهد ریشه بکند و از سوی دیگر آمریکا حمایت می‌کند. همچنین آل‌سعود خبیث هزینه‌ها را پرداخت می‌کند که در این دنیا جهان اسلام به شجاعت و انسجام احتیاج دارد. در کشور ما نیز انسجام و وحدت بر محور ولایت وجود دارد نه فقط اینکه حرف بزنیم بلکه ولایت می‌گوید ببینیم مشکل چیست تا مشکل را حل کنیم.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: چه باید کرد که این کارخانه تعطیل نشود و کارگرها بیکار نشوند. این موضوع باید هدف باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه