English

علاءالدین بروجردی:

چرا در کشوری که بزرگترین دارنده نفت و گاز جهان است باید این گونه بیکاری باشد؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه بندهای اقتصاد مقاومتی عملیاتی نمی شود گفت: چرا در کشوری که بزرگ‌ترین دارنده نفت و گاز جهان است باید این گونه بیکاری باشد؟

چرا در کشوری که بزرگترین دارنده نفت و گاز جهان است باید این گونه بیکاری باشد؟

به گزارش خبرگزاری موج، علاء الدین بروجردی در نطق میان دستور خود در صحن علنی، با اشاره به همزمانی کار اجلاس بین المللی کشورهای اسلامی با کار مجلس شورای اسلامی گفت: اجلاس بین‌المللی مجالس اسلامی با حضور 44 کشور و 15 رییس مجلس در حال برگزاری است که از دست‌اندرکاران و رییس مجلس تشکر می‌کنم. البته به دلیل همزمانی کار اجلاس با کار مجلس خیلی از همکاران نتوانستند در آن اجلاس حضور پیدا کنند.

اقدامات ترامپ آمریکا را منزوی می کند

وی در خصوص اقدامات اخیر رییس‌جمهور آمریکا، گفت: اقدامات نابخردانه ترامپ در تجاوز به قدس و اعلام آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و بی‌حرمتی وی را به جامعه سیاه‌پوستان محکوم می‌کنم. ترامپ با پرداختن به اینگونه اقدامات به انزوای بیشتر کشور آمریکا دامن می‌زند. در وضعیت کشور ما حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد که مهم‌ترین وظیفه قوای سه‌گانه، تقویت این حلقه و مبارزه با بیکاری و رکود است.

بروجردی ادامه داد: چرا در کشوری که بزرگ‌ترین دارنده نفت و گاز جهان است باید اینگونه بیکاری باشد؟ چرا به بندهای اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌شود؟ چگونه می‌شود با تسهیلات بالای 20 درصد چرخه تولید فعال باشد؟ کدام محصول داخلی سودی بیش از 20 درصد دارد که درآمد آن باید تحویل سیستم بانکی شود؟ امروز نیازمند تحول در عرصه اقتصاد و سیستم بانکی کشور هستیم.

نماینده مردم بروجرد بیان کرد: چه کسی پاسخگوی صدها میلیون دلاری است که نتیجه بی‌تدبیری وزارت نفت و شکایت ترکیه است؟ همین اتفاق تاسف‌بار با کشور ترکمنستان در حال تکرار است که آنها شکایت کردند و در این شرایط اگر یک بار دیگر محکومیت بگیریم باید صدها میلیون دلار دیگر پرداخت کنیم. اینها موجب شده روابط اقتصادی ما با ترکمنستان به مشکل بخورد و از 5 میلیارد دلار به 10 درصد برسد. دولت در این باره یک تجدیدنظری بکند.

وی ادامه داد: اغتشاشات در کشور که نمونه دیگری از ندانم کاری‌های مسئولین بود مورد سوء استفاده خارجی‌ها قرار گرفت و به حیثیت ملی ما ضربه خورد. از مردم تشکر می‌کنم که با حضور بهنگام خود توطئه را خنثی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه