English

امیرعبداللهیان:

نمایندگان عربستان، بحرین و امارات در کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی حضور نیافتند

دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: علی رغم دعوت رسمی از کشورهای عربستان، بحرین و امارات اما نمایندگان آنها در کنفرلنس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی حضور نیافتند.

نمایندگان عربستان، بحرین و امارات در کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی حضور نیافتند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست کمیته عمومی مجمع مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با حضور نمایندگان کشورهای عربستان، بحرین و امارات متحده عربی گفت:‌ علیرغم دعوت مستقیمی که از عربستان، بحرین و امارات برای شرکت در این اجلاس صورت گرفت اما آنها تاکنون نماینده‌ای را برای حضور در این اجلاس اعزام نکردند.

وی خاطرنشان کرد: برای دعوت از این کشورها از طریق نمایندگی ایران در نیویورک دعوت‌نامه‌هایی را ارسال کردیم. همچنین همزمان دبیرخانه کنفرانس نیز از این سه کشور دعوت کرد که در این اجلاس شرکت کنند. با این حال اکنون نمایندگان 46 کشور در کنفرانس امسال حضور یافته اند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: این انتظار وجود داشت که این کشورها بدون توجه به موضوعات مباحث دوجانبه و قطع روابطی که وجود دارد با نگاه موسع‌تری و به دور از سیاست‌های جنگ‌افروزانه به این اجلاس توجه و در آن حضور پیدا می‌کردند.

دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل در ادامه با انتقاد از سیاست‌های عربستان در جهان اسلام اظهار داشت: سیاست‌های این کشور در برابر مسائل جهان اسلام غیرسازنده است و امیدواریم که عقلانیت بیشتری بر سیاست‌های این کشور حاکم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه