English

لاریجانی:

شیطنت آمریکا در جنگ افروزی زیاد شده است/ باید جلوی زیاده خواهی‌های دولت‌های استعماری را بگیریم

لاریجانی با اشاره به مسئله فلسطین و سایر مسلمانان درگیر جنگ، خاطرنشان کرد: شیطنت آمریکا در جنگ افروزی زیاد شده است و متأسفانه این از مشکلات زمانه ما است و باید با اتخاذ مواضع محکم جلوی زیاده خواهی‌های دولت‌های استعماری را بگیریم.

شیطنت آمریکا در جنگ افروزی زیاد شده است/ باید جلوی زیاده خواهی‌های دولت‌های استعماری را بگیریم

به گزارش خبرگزاری موج، لاریجانی با اشاره به مساله فلسطین و سایر مسلمانان درگیر جنگ، خاطرنشان کرد: شیطنت آمریکا در جنگ افروزی زیاد شده است و متأسفانه این از مشکلات زمانه ما است و باید با اتخاذ مواضع محکم جلوی زیاده خواهی‌های دولت‌های استعماری را بگیریم.

علی لاریجانی روز شنبه در دیدار با سالیفو تیموره نایب رئیس مجلس بورکینافاسو اظهار داشت: کنفرانس بین المللی کشورهای اسلامی، فرصتی مغتنم در جهت رسیدن به آرای مشترک برای رویارویی با معضلات کنونی است.

وی افزود: امروزه شاهد اقدامات ماجراجویانه از سوی آمریکا هستیم و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف یکی از این دست اقدامات است که با یک نگاه نژادپرستانه این تصمیم گرفته شد.

رئیس قوه مقننه کنفرانس بین المللی کشورهای اسلامی را زمینه ساز گسترش روابط میان این کشورها خواند و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که سطح روابط خود را با بورکینافاسو ارتقا بخشد و گروه های دوستی دو کشور در همین کنفرانس می توانند در این خصوص اقداماتی صورت دهند.

کشورهای اسلامی در مقابل سیاست های آمریکا باید متحد شوند

همچنین در این دیدار نایب رئیس مجلس بورکینافاسو گفت: رئیس مجلس ما خیلی تمایل به شرکت در این کنفرانس داشتند اما به دلیل اینکه به تازگی و پس از فوت رئیس مجلس اسبق به این سمت رسیده اند، بسیار درگیر انجام امور بودند.

سالیفو تیموره تصریح کرد: این آرزوی کشور ما است که در حوزه های مختلف با ایران همکاری داشته باشیم بالاخص در زمینه های اقتصادی و تجاری و امیدواریم که در همین سفر به این امر دست پیدا کنیم.

وی افزود: قبل از سفر به ایران با سفیر جمهوری اسلامی در بورکینافاسو دیدار داشته و زمینه های بازگشایی سفارت بورکینافاسو در ایران را مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم که به زودی هیاتی از کشور ما به ایران بیاید.

نایب رئیس مجلس بورکینافاسو ضمن ابراز نگرانی از تصمیمات رئیس جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس یکی از اقدامات خطرناک آمریکا است که باید جلوی آن گرفته شود و در این خصوص حمایت و همدلی همه کشورهای اسلامی ضروری است.

وی تاکید کرد: ما از مواضع شما درخصوص آمریکا و اسرائیل حمایت می کنیم و امیدواریم که در این کنفرانس به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

سالیفو تیموره همچنین خواستار گسترش روابط تجاری و بازرگانی با ایران شد و افزود: هردو سال یکبار نمایشگاه بزرگی با حضور کشورهای مختلف در بورکینافاسو برگزار می شود و غرفه بزرگی به کالاهای ایرانی اختصاص دارد که مورد توجه مردم ما قرار دارد و مناسب است که چنین نمایشگاهی از کالاهای بورکینافاسو در ایران به نمایش گذاشته شود.

وی در پایان از طرف رئیس مجلس بورکینافاسو از دکتر لاریجانی برای سفر به این کشور به منظور گسترش همکاری ها دعوت به عمل آورد.

لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس ساحل عاج: سیاست جمهوری اسلامی ایران ارتقای روابط با کشورهای آفریقایی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل علاقمند به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی بوده است و با توجه به همین مسئله همیشه رایزنی های مفیدی در این خصوص صورت گرفته است.

لاریجانی همچنین در دیدار با  پریوات اولا نایب رئیس مجلس ساحل عاج و هیات همراه اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که کشورهای اسلامی با آن روبه رو هستند، ضروری است که در این کنفرانس مواضع محکم و شفافی در خصوص مسائل مهمی مانند تروریسم، فلسطین و میانمار داشته باشیم.

وی افزود: همچنین این کنفرانس فرصت مغتنمی را فراهم می آورد تا کشورهای شرکت کننده در مورد گسترش روابط دوجانبه با یکدیگر به گفت وگو بپردازند و گروه های دوستی ایران و ساحل عاج هم می توانند از این فرصت استفاده نمایند.

نایب رئیس مجلس ساحل عاج هم ضمن ارسال سلام رئیس مجلس ساحل عاج به لاریجانی، اظهار داشت: ما از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس حمایت خواهیم کرد زیرا در خصوص مسایل جهان اسلام نقطه نظرات مشترکی داریم.

پریوات اولا،گفت: در چند هفته گذشته برخی از کشورها با سوءاستفاده از اغتشاشات اخیر ایران می خواستند به تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی بپردازند که موفق نشدند و ما حامی دولت و ملت ایران خواهیم بود.

وی در پایان پیام رئیس مجلس ساحل عاج را مبنی بر دعوت از لاریجانی برای سفر به این کشور، ابلاغ کرد.

نایب رئیس مجلس ساحل عاج در این دیدار خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری و گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور شد.

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس اندونزی: کشورهای اسلامی باید تحرک بیشتری در دفاع از حقوقشان داشته باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کنفرانس بین‌المجالس کشورهای اسلامی باید تحرک بیشتری درخصوص حمایت از مسلمانان داشته باشد و امیدواریم که در همین اجلاس بتوانیم مواضع محکمی در دفاع از حقوق مسلمانان اتخاذ شود.

لاریجانی همچنین در دیدار با فدلی زون رئیس مجلس اندونزی اظهار داشت: ظرفیت کشورهای اسلامی از نظر نیروی انسانی و انرژی زیاد است و باید از این ظرفیت‌ها در جهت تحقق اهدافمان استفاده نماییم.

وی افزود: از جمله ظرفیت‌های چنین کنفرانسی، نزدیکتر کردن کشورهای اسلامی با یکدیگر و تبادل نظر میان آنان جهت دستیابی به راهکارهای جدید جهت توسعه روابط میان آنان و رفع مشکلات جهان اسلام است و گسترش روابط تجاری میان این کشورها نیز به توسعه همکاری‌ها کمک شایان توجهی خواهد نمود.

لاریجانی با اشاره به مسئله فلسطین و سایر مسلمانان درگیر جنگ، خاطرنشان کرد: شیطنت آمریکا در جنگ افروزی زیاد شده است و متأسفانه این از مشکلات زمانه ما است و باید با اتخاذ مواضع محکم جلوی زیاده خواهی‌های دولت‌های استعماری را بگیریم.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات منطقه، گسترش تروریسم است که به یک مسئله حاد تبدیل شده و متأسفانه همین کشورهای قدرت طلب اجازه نمی‌دهند که این گروهک های تروریستی نابود شوند و هر روز از جای جدیدی فعالیتشان را آغاز کنند.

وی در پایان از مواضع دولت اندونزی در خصوص مسلمانان میانمار تشکر کرد.

رئیس مجلس اندونزی: کشورهای اسلامی باید با اسرائیل قطع روابط سیاسی و اقتصادی کنند

همچنین در این دیدار فدلی زون رئیس مجلس اندونزی گفت: ما آرزو داریم که کنفرانس کشورهای اسلامی بتواند پاسخگوی مسائلی باشد که کشورهای اسلامی با آن روبرو هستند و برای همین پیشنهاداتی را در این خصوص به همراه آورده‌ایم.

وی افزود: ما پیشنهاد می‌کنیم که کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین با اسرائیل قطع روابط سیاسی و اقتصادی داشته باشند.

رئیس مجلس اندونزی با اشاره به وضعیت اسف‌بار مسلمانان رانده شده از میانمار تصریح کرد: با سفری که به میانمار داشتم و همچنین با بازدیدی که از وضعیت مسلمانان رانده شده از میانمار انجام دادم، شرایط بسیار بدی را شاهد بودم که امیدوارم در این اجلاس بدان پرداخته شود زیرا آنان نیازمند کمک‌های جدی ما هستند.

فدلی زون در خصوص مسئله فلسطین تصریح کرد: مردم ما تظاهرات گسترده‌ای را با حضور دو و نیم میلیون نفر در اندونزی و در حمایت از قرار گرفتن قدس به عنوان پایتخت فلسطینیان انجام دادند و به این حمایت خود ادامه خواهند داد.

وی همچنین درخصوص گسترش روابط تجاری میان ایران و اندونزی تصریح کرد: ما علاقمند به گسترش روابط تجاری با ایران هستیم و توجه به صنعت توریسم می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند.

وی در پایان از رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در کنفرانس بین‌المللی که در اندونزی برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی