English

معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه:

ما با انتقال فرهنگ مدیریت جهادی به سوریه و عراق به موفقیت دست یافتیم

سردار سپهر با اشاره به اهمیت مدیریت جهادی در اداره کشور گفت: ما در کنار کمک های مستشاری در سوریه و عراق، از طریق انتقال فرهنگ مدیریت جهادی به این کشورها به دستاوردهایی دست یافتیم.

ما با انتقال فرهنگ مدیریت جهادی به سوریه و عراق به موفقیت دست یافتیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمد حسین سپهر درباره اهداف تشکیل همایش مدیریت جهادی گفت:امسال چهارمین همایش مدیریت جهادی در پیگیری منویات رهبری و پیاده سازی مولفه های آن در بین مدیران دولتی و خصوصی برگزار می شود. 

وی افزود: در چهار دهه گذشته با مشکلات زیادی برای اداره کشور داشتیم. امروز تنها راه گشایش ها به دست مدیران جهادی است. اهمیت مدیریت جهادی از دید رهبری این است که امروز تمام دشمنان با نظام ما مخالف هستند و تنها راه عبور از این وضعیت مدیریت جهادی است. از ویژگی های مدیریت جهادی از دید رهبری حرکت پرشتاب به سمت هدف ها، بازکردن گره ها، تحقق شعار ما می توانیم، کار و تلاش با نیت الهی با علم و درایت است. مقام معظم رهبری تاکید دارد مدیریت جهادی محدود به یکسال نیست و شامل همه قوا سه گانه می شود. 

سردار سپهر در مورد مشکلات پیشرو این همایش گفت: عدم درک لازم از ابعاد و ضرورت های مدیریت جهادی در دهه چهارم انقلاب اسلامی است. مدیریت جهادی یک توصیه نیست یک راهبرد است و مسئولان و مردم باید باور کنید کلید حل مشکلات مدیریت جهادی است. تمایلات غربگرایانه و غیردینی هم مانعی برای تحقق مدیریت جهادی محسوب می شود. عملکرد بد برخی مدیران ارزشی در چهار دهه گذشته بوده که باعث شده ذهنیت مردم منفی شود. بی توجهی مسئولان به دغدغه های رهبری از دیگر موانع تحقق مدیریت جهادی است. بی توجهی رسانه و مراکز علمی و شخصیت های سیاسی اقتصادی و فرهنگی یه تفکر جهادی از دیگر موانع به شمار می شود. 

وی مدیریت جهادی لازمه اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور را شعار همایش امسال اعلام کرد. 

دبیرکل چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی در پاسخ به این سوال که چرا در شرایط کنونی به مدیریت جهادی ضروری است اظهار داشت: وجود دشمنان متخاصم استکباری که در همه ابعاد مزاحم انقلاب و مردم از دلایل این مساله است. ما اکنون در صحنه جنگ رسانه ها، اقتصادی و تحریم ها هستیم و برای عبور از اینها نیاز به مدیریت جهادی داریم. همچنین از منظر مقام معظم رهبری برای رسیدن به دولت اسلامی نیازمند این مدیریت هستیم. 

وی در مورد مصادیق مدیریت جهادی در چهار دهه گذشته بیان کرد: از جمله این موارد می توان به اداره کشور در هشت سال جنگ، محرومیت زدایی از ابتدای انقلاب، مدیریت بلاهای طبیعی مانند زلزله، پیشرفت فناوری هسته ای، تولید علم و توسعه صنایع دفاعی، مدیریت بحران های منطقه ای، پروژه های گازی و نفتی، خودکفایی در حوزه سدسازی اشاره کرد. ما با انتقال فرهنگ جهادی به مردم عراق و سوریه به دستاوردهایی در این کشورها رسیدیم اگرچه کمک های مسشتاری هم وجود داشت. 

سردار سپهر درباره شاخص های انتخاب مدیران جهادی خاطر نشان کرد: اخلاص و قصد قربت و عبادت دانستن مدیریت جهانی، سعه صدر، ایثار در راه خدا، خودباوری، بن بست شکنی، تکلیف محوری، دلیری و نترسیدن از دشمن، داشتن جوهره رهبری و پرتلاش، انتقاد پذیر بودن و فساد ستیزی از جمله این شاخص ها است. 

وی در مورد اینکه کدامیک از دولتها از مدیریت جهادی فاصله گرفته اند تصریح کرد:همه دولتها به وظیفه اساسی خود یعنی ترویج مدیریت جهادی کوتاهی داشتند اما اقداماتی را هم انجام دادند. هدف ما ترغیب دولت ها به این امر است. در بخش خصوصی و نهادهای انقلابی بیش از بخش دولتی به این حوزه توجه شده است. 

سردار سپهر در مورد تعداد معرفی مدیران جهادی تا امروز گفت: ما هر سال 30 مدیر جهادی انتخاب می کنیم اما ده هزار مدیر جهادی شناسایی شده اند. هر سازمان یک رابط با ما برای شناسایی و همکاری وجود دارد.

سردار سپهر در پاسخ به سوال خبرنگارموج در خصوص اینکه چرا علی رغم تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی بخش اعظم تجهیزات سازمان های تولید کشورهای خارجی است گفت:ما هم اکنون توان تولید غذا برای 300 میلیون نفر را در کشور داریم اما تحقق این امر نیازمند مدیران جهادی هستیم. ما باید نگاهمان به درون باشد و از مطالبات ما حمایت از تولیدکنندگان داخلی است تا از این طریق در برابر دشمنان بایستیم. 

گفتنی است، چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی 25 دی در سالن همایش های صدا و سیما با حضور شخصیت های دولتی و نهادهای انقلابی برگزار خواهد شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه