English

مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب:

افتخار به گذشته غرور آفرین موجب حفظ اقتدار کنونی و حرکت به سوی آینده‌ای روشن خواهد بود

مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب گفت: افتخار به گذشته غرور آفرین موجب حفظ اقتدار کنونی و برنامه‌ریزی برای حرکت به سوی آینده‌ای روشن خواهد بود.

افتخار به گذشته غرور آفرین موجب حفظ اقتدار کنونی و  حرکت به سوی آینده‌ای روشن خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج، مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب گفت: افتخار به گذشته غرور آفرین موجب حفظ اقتدار کنونی و برنامه‌ریزی برای حرکت به سوی آینده‌ای روشن خواهد بود

سرتیپ ناصر آراسته در یادواره فتح میمک اظهار کرد: باید از اقدام‌ها و حتی کوچکترین آثار و یادگاری‌های به یاد مانده از جنگ، موزه ساخت تا جوانان نسل جدید به گذشته خود و مردان سلحشور آن زمان افتخار کنند.

وی افزود: مردم و به ویژه جوانان که در زمان جنگ حضور نداشته‌اند باید با مطالعه آثار و اسناد و مدارک به جای مانده از زمان جنگ و هم صحبتی با رزمندگانی که در جنگ و جبهه‌ها بوده‌اند، بدانند و آگاه باشند که در روزگار جنگ بر ملت ایران چه گذشته است.

آراسته با بیان اینکه دشمن در زمان جنگ از لحاظ نیرو و تجهیزات و حمایت جهانی بر ایران برتری داشت، اضافه کرد: غیرت ملی، باورملی، بصیرت سیاسی، اتحادجمعی، قدرت رزمی، پویایی برنامه ریزی جنگی از عوامل اصلی توانمندی ایران بود.

وی در خصوص ویژگی‌های فتح میمک، گفت: ضربت ذوالفقار تنها عملیاتی بود که از ابتدا تا انتها در آن فقط نیروهای نظامی و بومی سرزمینی شرکت داشتند و هیچ نیروی غیر سرزمینی مشارکت نداشت و با همکاری تیپ یک لشکر 81 زرهی ارتش و ایل خزل میمک از عراق بازپس گیری شد.

مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب یادآور شد: بعد از بازپس گیری میمک عراق هفت پاتک برای تصرف مجدد میمک انجام داد که با رشادت و مقاومت ارتش و نیروهای بومی خزل، ارکوازی و بولی مواجه شده و ناکام ماندند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه