English

سخنگوی دولت خبر داد

۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تولید و اشتغال پیش‌بینی شده است

سخنگوی دولت با اشاره به آنکه 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای تولید و اشتغال پیش‌بینی شده که 35 هزار میلیارد از طریق تسهیلات بانکی، ‌15 هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی، ‌17 هزار و 400 میلیارد تومان حامل‌های انرژی و بودجه عمومی و همچنین 6 هزار میلیارد تومان مانده اعتبارات اشتغال روستایی پیش‌بینی شده است.

73 هزار و 400 میلیارد تومان برای تولید و اشتغال پیش‌بینی شده است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست خبری با موضوع اشتغال و تولید در لایحه بودجه 97 کل کشور به حماسه مردم قم در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همچنین امروز روز بزرگداشت مقام آیت‌الله هاشمی است.

وی به موضوع اشتغال در برنامه ششم و برنامه‌های اعلامی رئیس‌جمهور و دولت هنگام انتخابات و رأی اعتماد مجلس اشاره کرد و گفت: این مسئله بدون سرمایه‌گذاری میسور نیست. 337 هزار و 700 میلیارد تومان منابع برای سرمایه‌گذاری در بودجه 97 تجهیز شده که شامل دو بخش سرمایه‌گذاری طرح‌های عمرانی و منابع طرح‌های اشتغال و تولید است.

۷۳ هزار میلیارد تومان برای اشتغال

سخنگوی دولت با اشاره به آنکه 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای تولید و اشتغال پیش‌بینی شده که 35 هزار میلیارد از طریق تسهیلات بانکی، ‌15 هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی، ‌17 هزار و 400 میلیارد تومان حامل‌های انرژی و بودجه عمومی و همچنین 6 هزار میلیارد تومان مانده اعتبارات اشتغال روستایی پیش‌بینی شده است.

نوبخت در مورد سرمایه‌گذاری طرح‌های منابع عمرانی گفت:‌ 254 هزار و 300 میلیارد تومان از این محل پیش‌بینی شده که 60 هزار و 400 میلیارد تومان منابع عمومی، 13 هزار و 300 میلیارد تومان منابع خصوصی، 53 هزار و 100 میلیارد مشارکت خصوصی، تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک‌ها، 3 هزار میلیارد تومان آب‌های مرزی و 124 هزار و 500 میلیارد تومان شرکت‌های دولتی خواهد بود.

وی ادامه داد: از محل این سرمایه‌گذاری‌ها رشد 6 درصدی برای اقتصاد و حدود یک میلیون و 32 هزار شغل پیش‌بینی می‌شود.

چرا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بالا رفت؟

در جریان توضیح رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه دولت برای تحول در حمل و نقل درون و برون شهری به منظور ایجاد شغل و کاهش آلودگی هوا، این موضوع مطرح شد که چرا دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را هم از پنج به ٤٥ درصد افزایش داده در حالی که می تواند موجب کاهش آلودگی هوا شود؟ نوبخت در این باره گفت که آنچه در عمل می تواند وارد کاهش آلودگی هوا شود، خودروهای برقی هستند که تعرفه آنها صفر است. اما خودروهای هیبریدی سوخت بنزین هم دارند و از یک سرعتی به بالا از برق استفاده می‌کنند که این سرعت عموما برای خارج از شهر است، بنابرین کمک چندانی به کاهش آلودگی هوا در شهر نمی‌کنند. در این حالت پایین ماندن تعرفه آنها نسبت به سایر خودروها می‌تواند موجب ایجاد رانت شود از این رو تصمیم به افزایش تعرفه واردات آنها مانند بقیه خودروها گرفتیم.

تغییر قیمت حامل‌های انرژی منوط به تصمیم مجلس

اما در جریان بررسی تبصره(١٨) لایحه بودجه سال آینده که در آن درآمد ١٧ هزارو ٤٠٠ میلیاردی از محل افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی شده بود، با توجه به انجام مخالفت هایی در مجلس برای افزایش قیمت بنزین که نرخ ١٥٠٠ تومانی آن مطرح بود، اخیرا نرخ ١١٥٠ تومانی در مجلس مطرح شد. نوبخت درباره تایید و یا رد این پیشنهاد گفت که مجلس مبلغ ١٧.٤ هزار میلیارد تومانی را به ١٠ هزار میلیارد تومان کاهش داده و محل تامین آن را به فروش املاک تملیکی تغییر داده است. از این رو برای هر تغییر در قیمت حامل‌ها منتظر نظر و مصوبه مجلس هستیم.

وی در این باره که عملکرد نشان داده که فروش املاک قاچاق و سایر املاک تملیکی در سال به ١٠٠٠ میلیارد تومان هم نمی‌رسد، بنابراین چرا این پیشنهاد تصویب شده است، گفت که این پیشنهاد دولت نبوده و باید استدلال مجلس را درباره این اقدام پرسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی