English

رئیس سازمان اتمی:

نقش هاشمی در تغیین جانشین امام نشان از تحقق منافع ملی در سرلوحه عمل او بود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نقش آفرینی هاشمی رفسنجانی در تعیین جانشین خلف امام نشان دهنده تحقق منافع ملی و مصالح عالی نظام در سرلوحه او بود.

نقش هاشمی در تغیین جانشین امام نشان از تحقق منافع ملی در سرلوحه عمل او بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، علی اکبر صالحی در مراسم اولین سالگرد فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:برای من مایه بسی خرسندی است که در آستانه شهادت امیرکبیر در مراسم فوت هاشمی رفسنجانی حضور یافتم. صحبت پیرامون آن شخصیت برای من آسان نیست. 

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک چهره فراموش نشدنی در تاریخ نهضت های رهایی بخش جهان اسلام است. او در پرتو بهره مندی از فضیلت عدالت جویی همه توان خود را در طبق اخباص گذاشت. به خوبی می دانست راه خدا امید بخش است اما هموار نیست. ایشان رنج توده های مردم را رنج خود می دانست. شاید بتوان گفت عشق به ایران و ایرانی از اندیشه های والای امیرکبیر به ذهن سردار سازندگی راه یافته بود. 

وی افزود: نباید از نظر دور داشت که او از هوشی سرشار و موهبت تیزبینی برخوردار بود. آن عالم مصلح به رغم همه گرفتارها قلم را کنار نگذاشت و آثار بزرگی به وجود آورد. ایشان در اسلام پژوهی به رویکردهای نوین متناسب با تحولات بشری اعتقاد داشت. تعهد و علاقه ایشان به ثبت خاطرات قابل ستایش است. سردار سازندگی به نقش و جایگاه خانواده ارج می نهاد. 

صالحی تصریح کرد: او تحقق منافع ملی و مصالح عالی نظام را سرلوحه خود قرار می داد. نمونه این امر نقش آفرینی ایشان در تغیین جانشین خلف امام است. 

وی بیان داشت:در حوزه سیاست خارجی کیاست آیت الله راهگشا بود. او با عطف توجه به هویت ایرانی و توازن میان سنت و تجدد به الگویی برای تحقق منافع ملی دست یافت. او جهانی فکر کردن و بومی عمل کردن را ویژگی مدیر می دانست و پرورش نیروهای آشنا به جهان از وظایف مدیران عنوان می کرد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: آیت الله هاشمی با رویکردی هوشمندی پیوندهای دوستی میان کشورهای اسلامی را اقدامی برای تقویت جبهه نقاومت در برابر رژیم صهیونیستی می دانست. وی تاکید داشت ما و همسایگان به حکم تاریخ و جغرافیا و اشتراکات زبانی و فرهنگی همچون اعضای خانواده می دانست. 

وی گفت: یکی از درخشان ترین بخش های سیاست خارجی در دوران سازندگی تهدید زدایی و تبدیل تهدید به فرصت و بهبود روابط با عربستان بود. ایشان با هدف تحقق آرمان انقلاب اسلامی در اندیشه تشکیل جبهه از ملت ها و دولتهای آزاد و اسلامی برای رهایی مظلومان بود. 

صالحی خاطر نشان کرد: شاید او نخستین تصمیم ساز ایرانی بود که توانست میان توازن مثبت و منفی تلفیق ایجاد کند. 

وی در پایان افزود: هدف از برگزاری این مراسم تقدیر از اقدامات ایشان است اما تقدیر به معنای واقعی درس آموزی از سیره بزرگان و تلاش برای تحقق آنها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه