English

خزاعی در کنفرانس امنیتی تهران:

ائتلاف برای امنیت منطقه ضروری است

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: موضوع ائتلاف برای امنیت منطقه ضروری است و کشورهای منطقه باید یک ائتلاف در همه زمینه‌ها داشته باشند.

ائتلاف برای امنیت منطقه ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد خزاعی روز دوشنبه در پنل کنفرانس امنیتی تهران با موضوع نقش تحولات اقتصادی در امنیت غرب آسیا گفت:  موضوع ائتلاف برای امنیت منطقه ضروری است و  کشورهای منطقه باید یک ائتلاف در همه زمینه‌ها داشته باشند.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تصریح کرد: مساله امنیت سیاسی و اقتصادی، توسعه اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه در سطح جهان به خصوص در منطقه غرب آسیا از مسائل مهم امروز در منطقه است.

وی ادامه داد: بدون تردید همکاری اقتصادی و داشتن منافع مشترک اقتصادی می‌تواند در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه نقش مهمی ایفا کند.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با تاکید بر نقش همکاری‌های امنیتی در منطقه برای بهبود اوضاع اقتصادی گفت: در اهداف تعیین شده بین المللی توجه به توسعه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته و اهداف مشخصی برای آن در نظر گرفته شده است.

خزاعی افزود: همکاری های نزدیک اقتصادی در زمینه های بانکی پولی تجاری و خدمات فنی و مهندسی در افزایش بهره‌مندی همه کنش‌گران منطقه‌ای تاثیرگذار است. باید همکاری مشترک چندجانبه در منطقه غرب آسیا و بین کشورها ایجاد شود تا چارچوب‌هایی برای همکاری‌های اقتصادی در جهت مبارزه با تروریسم و تبیین قوانین و مقررات بررسی و به انجام برسد. متاسفانه این همکاری در حال حاظر وجود ندارد.

ایران می‌تواند نقش موثری در همکاری‌های امنیتی در منطقه داشته باشد

وی با اشاره به نقش ایران در برقراری ثبات در منطقه افزود: ایران می‌تواند نقش موثری در همکاری‌های امنیتی در منطقه داشته باشد.

در ادامه همچنین مجاهد ابوالهیل رییس صدا و سیمای عراق گفت: عراق زمینه‌های اقتصادی زیادی دارد که از جمله آن نفت است. همچنین عراق از نظر استراتژیک و راهبردی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. عراق بحران‌های زیادی را دیده که از جمله آنها می‌توان به اقدامات داعش و دیکتاتور سابق این کشور اشاره کرد.

ابوالهیل افزود: ما در حال حاضر از جنگ خارج شده‌ایم و اقتصاد عراق به گونه‌ای است که می‌تواند این کشور را به ثروتمندترین کشور منطقه تبدیل کند. ما فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در عراق داریم و می‌توانیم پس از بین رفتن داعش شرایط برای سرمایه‌گذاری‌ها را مساعد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه