English

علم‌آموزی باید همراه با کسب تقوا باشد

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: علم‌آموزی باید همراه با کسب تقوا باشد چرا که تنها از این طریق ارزش‌های اسلامی از گزند دشمنان اسلام مصون می‌ماند.

علم‌آموزی باید همراه با کسب تقوا باشد
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع شامگاه سه‌شنبه در آیین معارفه رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی در دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه تحصیل علم و تقوا اساس پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران اسلامی است، اظهار داشت: علم‌آموزی باید همراه با کسب تقوا باشد چرا تنها از این طریق ارزش‌های اسلامی از گزند دشمنان اسلام مصون می‌ماند.
وی افزود: محیط‌های علمی و پژوهشی کشور باید از هر‌گونه نفوذ سیاسی و بی‌بند و باری اخلاقی به دور باشد و تربیت نسلی آگاه و با ایمان سرلوحه امور همه مراکز علمی کشور قرار بگیرد. دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب گفت: کسانی که تلاش می‌کنند محیط‌های دانشگاهی را آلوده کنند در حقیقت به جنگ علم می‌روند و باید با این افراد، قاطعانه برخورد شود. وی گفت: حضور نخبگان در تمام بخش‌های جامعه باعثتوسعه همه جانبه می‌شود، بنابراین باید فرهنگ نخبه‌پروری در جامعه نهادینه شود. آیت الله اراکی با بیان اینکه بسط و گسترش فرهنگ نخبه‌‏پروری و عمومیت دادن آن به سطح جامعه باید در دستورکار همه دستگاه‏ها قرار بگیرد، افزود: برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالای نخبگان، فرهنگ نخبگی و نخبه پروری باید در جامعه نهادینه شود. نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نخبه‌پروری زمینه‌ساز حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، به همین دلیل باید نخبگان جوان این استان به درستی شناسایی و از ظرفیت‌های آنان در راستای آبادانی استان استفاده شود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه