English

احتمال زنده ماندن ۳۰ خدمه ایرانی قوت گرفت

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: یکی از قایق‌های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این خود امیدواری کوچکی است مبنی بر اینکه احتمال زنده ماندن خدمه وجود دارد.

احتمال زنده ماندن 30 خدمه ایرانی قوت گرفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مانا، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: یکی از قایق‌های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این خود امیدواری کوچکی است مبنی بر اینکه احتمال زنده ماندن خدمه وجود دارد.

سیروس کیان‌ارثی بیان کرد: هم اکنون کمیته اضطراری در شرکت ملی نفتکش ایران تشکیل شده و همه بخش‌های عملیاتی در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه یک تیم از بخش عملیات در حال اعزام به چین و محل حادثه است، تصریح کرد: همه سازمان ها و دوائر مربوطه در داخل کشور با کمک و همراهی وزارت امور خارجه در حال پیگیری حادثه برای نفتکش سانچی هستند.

کیان‌ارثی همچنین از اعلام آمادگی چینی‌ها برای امدادرسانی به خدمه حادثه دیده کشتی سانچی خبر داد و گفت: «لی که چیانگ» نخست وزیر چین نیز در پیامی نسبت به امداد رسانی به حادثه دیدگان نفتکش سانچی از سوی دولت چین «با همه قوا» و با تمام امکانات اعلام آمادگی کرده‌ است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر اینکه برای سلامتی خدمه بسیار نگران هستیم‌، گفت: در میان خدمه چهار نفر دانشجو، دو نفر با ملیت بنگلادشی و یک خانواده حضور دارند که امیدواریم همگی سالم باشند، چون یکی از قایق‌های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.

وی نفتکش سانچی را تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد و افزود: این کشتی در کشور پاناما ثبت شده است و تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش نیست.

کشتی نفتکش سانچی روز گذشته در سواحل چین در برخورد با یک کشتی فله بر چینی دچار حادثه و حریق شد. این کشتی حامل یک میلیون بشکه نفت سبک بوده و 34 خدمه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه