English

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با موج

تورم مصنوعی دوره احمدی نژاد را افرادی درست کردند که امروز پست اجرایی دارند

غضنفری با اشاره به تورم دو سال آخر دولت احمدی نژاد گفت: آن تورم مصنوعی نتیجه گراهایی بودند برخی از آقایانی بود که با سفارت انگلیس ارتباط داشتند و امروز پست اجرایی گرفته اند.

تورم مصنوعی دوره احمدی نژاد را افرادی درست کردند که امروز پست اجرایی دارند

کامران غنضفری درباره علت شروع و تداوم اعتراضات و ناآرامی های اخیر کشور در شهرهای کوچک به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: آن طور که از شواهد برمی آید و تصاویر و برخی اعترافات نشان می دهد، برای انجام این آشوب ها دشمن از چند ماه قبل برنامه ریزی کرده است و لذا سرنخ این تحولات در خارج از کشور است.

وی افزود: پشت این قضیه رژیم آل سعود با همکاری آمریکا و دیگر متحدانش است که چندین ماه روی یک نقشه کار کردند، گروه هایی را سازماندهی و آموزش دادند تا همزمان با یوم الله 9 دی وارد صحنه شوند. نخستین هدف آن خدشه دار کردن این روز و القا این مساله بود که مردم در چنین روزی اعتراضات علیه نظام دارند که این موضوع هدفمند بودن حوادث را اثبات می کند. 

غضنفری با اشاره به دلایل داخلی اعتراضات خاطر نشان کرد: البته راهپیمایی های اولیه مردم به علت سختی معیشت و واکنشی به گرانی، تورم، بیکاری جوانان و بی مسئولیتی برخی مسئولین اجرایی کشور بود که پنج سال است امور را در دست گرفته اند و هیچ دغدغه ای برای رسیدگی به وضعیت سخت اقتصادی مردم ندارند زیرا خودشان در رفاه کامل هستند و از حقوق های بالا برخوردارند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مردم به این مسائل اعتراض دارند و اعتراضشان هم به حق است. اما خط آنها از افراد ضد انقلابی که تلاش داشتند با سو استفاده از شرایط، کشور را به سمت خشونت و آشوب ببرند جدا است. تجمعات نیروهای ضد انقلاب محدود بود و نیروهای انتظامی و امنیتی هم به سرعت بر اوضاع مسلط شدند. اما امیدواریم این حوادث تلنگری بر حافظه مسئولین اجرایی کشور باشد تا از خواب غفلت پنج ساله بیدار شوند و بدانند مردم در مقابل عملکرد ناصواب آنها بی تفاوت نمی مانند. 

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم اخیرا بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی توسط دولت تاکید کردند، ادامه داد: هشدار رهبری معنایش این است که دولت روحانی در این مدت هیچ اقدام عملی در زمینه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی برنداشته است که اگر این اتفاق رخ می داد امروز بسیاری از مشکلات کشور در حوزه اقتصاد، اشتغال و تحریم ها حل شده بود. 

اعدام آشوب گران می تواند درس عبرتی برای سایرین باشد

غضنفری درباره بهترین شکل مواجه با افرادی که در ناآرامی ها شرکت کردند بیان داشت: افرادی که هدفمند و با کینه ای که از نظام و انقلاب دارند، با سازمان دهندگان آشوب ها وارد صحنه شدند و این افراد با مردم عادی که روز اول در اعتراض به اوضاع اقتصادی راهپیمایی کردند متفاوت هستند. افرادی که شاید یکی از اعضای خانواده یا بستگان خود را در دستگیری های مربوط به شرارت ها یا مبارزه با مواد مخدر از دست دادند و یا هواداران فرقه بهائیت، گروه های وهابی و سلطنت طلب ها از این دسته اند. این عده اگرچه قلیل هستند اما مادام به دنبال فرصتی برای ضربه به نظام می گردند. لذا در صورتی که همان قانون کنونی را قوه قضائیه اجرای کند، می تواند درس عبرتی برای سایرین باشد. طبق قانون افرادی که با اسلحه سرد یا گرم باعث رعب و وحشت در جامعه می شوند محارب هستند و مجازاتشان اعدام است.

غضنفری در پاسخ به اینکه چرا به رغم وجود تورم به مراتب بالاتر در دوره دولت احمدی نژاد چنین راهپیمایی های اعتراضی توسط مردم صورت نگرفت گفت: اینکه بگویم در دوره احمدی نژاد تورم بالا بود درست نیست. تنها در دوسال آخر تورم به وجود آمد که در ایجاد آن تورم مصنوعی هم افرادی که امروز پست اجرایی گرفته اند نقش داشتند. آنها ذی نفع بودند و لذا تحریم ها هم از سوی برخی از این آقایان با گراهایی که به دشمن می دانند و ارتباطاتی که با سفارت انگلیس داشتند، وضع می شد. 

حتی یک وزیر هم نداریم که محل زندگیش در منطقه متوسط شهر باشد

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مردم در دوره دولت نهم و دهم شاهد خدمات رسانی بودند و از این رو اگر سختی معیشتی هم به وجود آمد به دلیل این خدمات تحمل کردند. چنانکه در دوره جنگ هم وقتی سطح زندگی بسیاری از مسئولین با مردم یکی بود، با نظام همراهی می شد. اما امروز در هیات وزیران حتی یک نفر نیست که خانه ای در قسمت متوسط یا پایین شهر داشته باشد. از طرفی وابستگان مسئولین به راحتی می توانند صدها میلیارد تومان وام بگیرند اما یک تولید کننده تا جایی برای دریافت وام 50 میلیون تومانی با مانع روبرو می شود که در نهایت کار را رها می کند. براین اساس وقتی این تبعیض ها و بی تدبیری ها خودش را نشان می دهد، مردم هم به نشانه اعتراض دست به راهپیمایی می زنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه