English

سردار رضایی در نشست خبری:

"همگرایی نتیجه بخش" اسم عملیات دشمنان در حوادث اخیر برای مقابله با نظام بود

رضایی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای وقوع ناآرامی در کشور از چند ماه قبل گفت: در نشستی که دشمنان ما در اربیل برگزار کردند بنا شد تا تحت عنوان همگرایی نتیجه بخش نظام کشور را بهم بریزنند.

"همگرایی نتیجه بخش" اسم عملیات دشمنان در حوادث اخیر برای مقابله با نظام بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محسن رضایی در نشست خبری امروز با اشاره به حوادث اخیری که در کشور رخ داده است گفت: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد کمیته سیاسی، دفاعی و امنیتی و همچنین کمیته اقتصادی پیرامون نارضایتی های مردم و سوء استفاده دشمنان از این نارضایتی ها جلساتی برگزار کنند و در نهایت پیشنهاداتی در مورد نقش مجمع ارائه دهند.

وی افزود: مسئولیت اصلی این حوادث بر عهده مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه است تا در خصوص این مسائل چاره اندیشی کنند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: این اولین بار نیست که دشمنانی که از وقوع انقلاب اسلامی در ایران سیلی خوردند از اعتراضات مردم سوء استفاده می کنند. جمهوری اسلامی نتیجه 100 سال مبارزه مردم است و شعارهای استقلال، آزادی جمهوری اسلامی شعارهایی نبود که یک شبه پدیدار شود. 

رضایی تصریح کرد: سلطنت طلبها، آمریکا، اسرائیل، عربستان و منافقین در چهار دهه گذشته به شکل های مختلفی از جمله کودتا، جنگ و تحریم تلاش کردند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند اما موفق نشدند. در همین رابطه چند ماه قبل در نشستی که در اربیل با حضور نمایندگان، آمریکا، اسرائیل، عربستان، سلطنت طلبها، منافقین و بارزانی برگزار شد تصمیم گرفتند عملیاتی تحت عنوان استراتژی همگرایی نتیجه بخش در کشور کلید بزنند. تاریخ آغاز آن را نیز اول آذر قرار دادند و بنا شد با استفاده از فضای مجازی آن را گسترش دهند و در دی و بهمن عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: طبق این نقشه قرار بود تمام شهرهای ایران از کنترل خارج شود، بعد اسلحه به کشور وارد کنند و عده ای بیگناه کشته شوند و در مرحله بعد آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در ایران تحریم های سنگینی علیه ما در شورای امنیت تصویب کند. تعبیر آنها این بود که مردم از نظام جمهوری اسلامی خسته شده اند. اما در این حادثه نقشه انها محقق نشد. زیرا جناج های مختلف اجماع نظر خوبی داشتند و مردم هم اعتراضات به حق خود را از ضد انقلاب جدا کردند.

رضایی با اشاره به بحث هایی که امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت، بیان داشت: در نشست امروز بر وحدت میان مسئولین کشور تاکید شد. همچنین مقرر شد به مشکلات مردم به شکل واقعی رسیدگی شود و با دادن اطلاعات از آنچه در پشت پرده این حوادث در حال انجام است، از رسانه ها در جبهه جنگ رسانه ای استفاده شود. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد نشست شب گذشته اعضای شورای امنیت سازمان ملل بنا به درخواست آمریکا با موضوع حوادث چند روز اخیر ایران گفت: دولت باید شکایتی جدی با استناد به تخریب هایی که صورت رگفته عیله آمریکا ارائه دهد. رفتار ما از این پس با آمریکا تغییر خواهد کرد. دیگر اجازه دخالت این کشور را در امورمان نخواهیم داد و دست به مقابله به مثل خواهیم زد. آمریکایی ها 40 سال جلو پیشرفت ما را گرفتند و ما خسارات همه این دخالت ها را از انها خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج در خصوص اشکال مقابله با آمریکا اظهار داشت: هر کار مشروعی که مراجع تصمیم گیری کشور به نتیجه برسند در قبال آمریکا صورت می گیرد. ما دیگر تحمل نخواهیم کرد آمریکا در امورمان دخالت کند این در حالی است که دیدید بحث امکان مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا چگونه پیگیری شد به صورتی که باعث اخراج داماد ترامپ از کاخ سفید شده است اما ما 40 سال است با این مداخله روبرو هستیم.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر یکی از فرماندهان سپاه در خصوص نقش یکی از اعضا یمجمع تشخیص مصلحت نظام در آغاز ناآرامی ها تصریح کرد: باید مسئولان امنیتی و اطلاعاتی پس از دریافت کامل گزارش ها این مساله را اعلام کنند و من اطلاع جدیدی در این مورد ندارم.

وی درباره بودجه سال 1397 نیز خاطر نشان کرد: مجمع کمیسیون نظارت را فعال کرده است که پس از تصویب لایحه بودجه در مجلس و ارسال به شورای نگهبان، اگر مغایرتی یا موردی توسط کمیسیون پیدا شد به اطلاع شورای نگهبان برسد و شورا آن را به مجلس انعکاس دهد. بودجه باید در چارچوب سیاست های کلی نظام تهیه شود و این مساله برای ما حائز اهمیت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی