English

ولایتی:

تحلیل گران از نزول اقتدار آمریکا اظهار تأسف کردند/ همراهان آمریکا به عدد انگشتان دست نمی‌رسید

تحلیل گران از نزول اقتدار آمریکا اظهار تأسف کردند و یک روزنامه نوشت که قرار بود 250 کشور به این قطعنامه رأی مخالف دهند اما تهدیدات آمریکا نسبت به برخی کشورها موجب شد 128 کشور رأی مخالف دهند و همراهان آمریکا به عدد انگشتان دست نمی‌رسید.

تحلیل گران از نزول اقتدار آمریکا اظهار تأسف کردند/ همراهان آمریکا به عدد انگشتان دست نمی‌رسید

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 5 دی) در نشست خبری با موضوع تحولات فلسطین اظهار داشت: فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و تحولاتی که اخیرا اتفاق افتاد نشان داد اهمیت موضوع فلسطین بسیار بالاست.

مسئله فلسطین فرعی نشده و فراموش نمی‌شود

وی افزود: طی سالهای گذشته تلاش بسیاری شد موضوع فلسطین تحت الشعاع باشد و با طرح برخی مسائل فرعی و تقویت تحرکاتی که به سازش بین رژیم صهیونیستی و سازشکاران فلسطینی منتهی شد آشکار ساخت که مسئله فلسطین فرعی نشده و فراموش نمی‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مثلثی بین آمریکا، اسرائیل و ارتجاع منطقه شکل گرفته تا دشمنان غیرواقعی برای جهان اسلام مطرح کنند، گفت: جمهوری اسلامی که مدافع اصلی فلسطین و مبدأ خط مقاومت بود به عنوان دشمن اصلی قرار دادند اما تحولات اخیری که در جهان اسلام شاهد بودیم و پیروزی‌هایی که پیش آمد بی‌سابقه بود و موجب شد که در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل حتی کشورهایی که بوجود آورنده اسرائیل بودند رأی مخالف دهند.

ولایتی تصریح کرد: تحلیل گران از نزول اقتدار آمریکا اظهار تأسف کردند و یک روزنامه نوشت که قرار بود 250 کشور به این قطعنامه رأی مخالف دهند اما تهدیدات آمریکا نسبت به برخی کشورها موجب شد 128 کشور رأی مخالف دهند. و همراهان آمریکا به عدد انگشتان دست نمی‌رسید. تنها 5 کشور اروپایی در این بین بودند که اکثر آنها کشورهای غیرمطرح هستند.

وی با اشاره به اینکه علت تغییر موضع طرفداران آمریکا پیروزی‌های جبهه مقاومت در عراق، سوریه و یمن بوده که مبادا همراهی با آمریکا موجب انتفاضه سوم شد گفت: با چنین وضعیتی معلوم نیست سرنوشت منافع غربی‌ها در منطقه چه شود.

مصوبه سازمان همکاریهای اسلامی مصوبه قاطعی نبود

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: مصوبه سازمان همکاریهای اسلامی نیز مصوبه قاطعی نبود و فلسطین را دو بخش کرده بود که خلاف نظر جمهوری اسلامی است. در این مصوبه قدس شرقی پایتخت فلسطین اعلام شده بود اما ما معتقدیم تمام قدس متعلق به فلسطین است، ما دو بخش و دو فلسطین نداریم و جمهوری اسلامی هم نظر خود را اعلام کرده بود ولی آنچه تصویب شد با واقعیتها تطبیق نداشت.

به زودی شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی را تشکیل می دهیم

ولایتی اعلام کرد: به زودی شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی را تشکیل می دهیم و تصمیمات خود را خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره سخنرانی اخیر ترامپ در محل بنیاد ریگان و تهدیدی که متوجه جمهوری اسلامی کرده بود، گفت: ترامپ به دنبال دشمنی با روسیه و چین و دشمن تراشی جدید است و حیات جنگ‌طلبانه آمریکا در دشمن تراشی است و چاره‌ای ندارد مگر جنگ سرد را از سر بگیرد.

وی افزود: سخنرانی که در محل بنیاد ریگان نشان‌دهنده همان تفکر جنگ سرد است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره طرح ارتش مشترک میان کشورهای اسلامی، اظهار داشت: این طرح نیاز به هماهنگی در عرصه بین‌المللی است و به راحتی نمی توان درباره آن تصمیم گرفت، آنچه مسلمانان و حامیان فلسطین را به پیروزی می رساند ایستادگی وحضور مردمی در صحنه مبارزه و شکل گیری مقاومت بوده است.

الگوی بسیج ایران در همه جا کارایی دارد

ولایتی خاطرنشان کرد: الگوی بسیج ایران در همه جا کارایی دارد و حشدالشعبی و حزب الله نیروهای مردمی بودند که در صحنه مبارزه وارد شدند.

وی درباره صحبتهای اخیر وزیر امور خارجه عربستان و احتمال اطلاع سعودی‌ها از تصمیم ترامپ درباره قدس گفت: یک بار در دهه 50 13 کشور سفارتشان را به قدس بردند و بعد از اینکه مقاومت عمومی مسلمانان ایجاد شد همه برگشتند. امروز نزدیک ترین عامل آمریکا هم به آمریکا انتقاد می‌کند و عادل الجبیر گفته است تصمیم ترامپ غیرهوشمندانه بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: زمینه ای که در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شده بی سابقه است و عکس سران عرب را در کنار ترامپ و نتانیاهو حتی در الجزایر و تونس هم به آتش کشیدند و پیش بینی می شود این موج خاموش نمی‌شود و آتش به انبار باروت زدن است.

ولایتی درباره طرح رفراندوم در فلسطین اشغالی و طرح هر فلسطینی یک رأی گفت: این طرح مهمی است که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح کردند لیکن آنچه امروز مهم است ایستادگی در حد انتفاضه است تا طرفهای مقابل بدانند که راهی جز دادن حق مردم فلسطین ندارند و ساکنین اصلی فلسطین باید نوع حکومت خود را انتخاب کنند.

وی درباره سفر محمود عباس به تهران و تکذیب این خبر گفت: من اطلاعی از منشأ این خبر ندارم اما تاجایی که می‌دانم چنین تصمیمی در کشور برای سفر محمود عباس گرفته نشده بود.

سیاست ما محکومیت نسل کشی میانمار است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره نسل کشی میانمار نیز گفت: سیاست ما محکومیت نسل کشی میانمار است و صرف داشتن دین دیگر نباید موجب این بلاها شود. کاری که میانمار کرده با جنایت رژیم صهیونیستی فرقی ندارد.

ولایتی درباره اتهام ارسال موشک از طرف ایران به نیروهای مردمی یمن گفت: در یمن کسی که مداخله مستقیم کرده برخی کشورهای مرتجع هستند و ما تنها کمک سیاسی کردیم. جمهوری اسلامی بارها تلاش کرد که کمک‌های انسان دوستانه ارسال کند.

هواپیماهای عربستان یمن را هر روز بمباران می‌کند

وی افزود: هواپیماهای عربستان یمن را هر روز بمباران می‌کند و که حتی حامیان سینه چاک عربستان هم با این سیاست مخالفند و این همه وحشی‌گری و حملات ددمنشانه و محاصره غیرانسانی روش جاهلیت است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان درباره نقش مصر در مسئله فلسطین و احتمال رایزنی ایران با مصر و گشایش در روابط دو کشور، گفت: مردم مصر همواره ستون محکم دفاع از فلسطین بودند و در جنگ‌های اعراب با اسرائیل در گذشته محور مقاومت مردم مصر بودند و جایگاه مهمی داشتند. اما اینکه دولت مصر چه تصمیمی دارد اطلاعی ندارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه