English

محسن رضایی در مراسم سی و سومین سالروز تاسیس سپاه:

یکی از خلأهایی که در ٣٠٠ سال اخیر در ایران به وجود آمد خلأ اقتدار بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از خلاء های بزرگی که در طی ٣٠٠ سال در ایران به وجود آمد خلأ اقتدار بود. وقتی خلأ اقتدار باشد مردم و سرزمین و دیانت ما امنیت نخواهد داشت.

یکی از خلأهایی که در ٣٠٠ سال اخیر در ایران به وجود آمد خلأ اقتدار بود

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی که در ستاد این فرماندهی برگزار شد با تقدیر از فعالیت های نیروهای مسلح در دفاع از کشور و برقراری امنیت، گفت: یکی از خلأهای بزرگی که در طی ٣٠٠ سال در ایران به وجود آمد خلأ اقتدار بود.

وی افزود: وقتی خلأ اقتدار باشد نه مردم ما و نه سرزمین و دیانت ما امنیت نخواهد داشت.

رضایی ادامه داد: زمانی که اقتدار ما از بین رفت بسیاری از سرزمین ها و اموال ما توسط دشمنان به غارت رفت که این از بیم رفتن اقتدار خواست قدرت های جهانی بود.

وی یادآور شد: ابتدا دشمنان از خلأ دفاعی ما استفاده و 5 استان کشور ما را اشغال کردند که البته ایثارگران و رزمندگان ما با پرکردن این خلأ یک قدرت دفاعی برای کشور ایجاد کردند. در ادامه دشمنان با استفاده از خلأ امنیتی در کشور ترورها و بمب‌گذاری‌ها را آغاز کردند که این موضوع نیز با همت سربازان گمنام امام زمان(عج) پر شد و امروز دستگاه اطلاعاتی ما بزرگترین دستگاه اطلاعاتی خاورمیانه است و زمانی که اسناد فروپاشی داعش منتشر شود مشخص می‌شود که ما تا چه‌میزان در عمق داعش نفوذ کرده بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به نحوه شکل‌گیری سپاه حفاظت هواپیمایی ادامه داد: در سال‌های 62 و 63 به‌دلیل خلأ وجود اقتدار در حوزه امنیت هوایی هواپیماربایی‌هایی در کشور انجام شد که در این حوزه نیز با ورود سپاه امنیت و اقتدار به کشور بازگشت.

رضایی ادامه داد: روزی حاج احمد‌آقا فرزند امام با من تماس گرفتند و گفتند، هیچ هواپیمایی بدون پاسدار جایی نرود. من این موضوع را به فرمانده سپاه تهران ابلاغ کردم و پس از استقرار سپاه در فرودگاه‌ها 12 مورد هواپیماربایی در آسمان و 8 مورد هواپیماربایی در زمین جلویش گرفته شد.

وی اضافه کرد: پس از این موضوع عده‌ای در سال 67 می‌گفتند که حالا که جنگ تمام شده سپاه در فرودگاه‌ها چه می‌خواهد، از همین رو من نامه‌ای به حاج احمد آقا نوشتم و گفتم که این مسئله را به امام بگویید و خواستار این شدم که ایشان مأموریت حفاظت از هواپیماها را کتباً به سپاه اعلام کنند. حضرت امام نیز طی نامه‌ای با تشکر از زحمات پاسداران گفتند سپاه همچنان در فرودگاه‌ها باقی بماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی مشکلات و ضعف‌های کشور به‌خصوص در حوزه اقتصادی پرداخت.

رضایی در این باره با بیان اینکه "دشمنان ما بعد از انقلاب اسلامی با آگاهی از خلأها و نقدهای کشور سعی داشتند تا از همان حوزه به ما ضربه بزنند" خاطرنشان کرد:‌ در حوزه دفاعی و امنیتی این خلأ به‌سرعت پر شد و ما از چنان اقتداری در این حوزه برخورداریم که امروز در بیرون از مرزها از مردم و مسلمانان دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز ما بیرون از مرزهای کشور با تروریسم می‌جنگیم زیرا اقتدار و امنیت ایران با امنیت منطقه و کشورهای مسلمان گره خورده است، اگر در منطقه قدرتی مستقل از آمریکا و قدرت‌های بزرگ شکل نگیرد همواره دچار ضعف و نقص خواهیم بود، امروز اقتدار به سوریه و عراق بازگشته و ان‌شاءالله به فلسطین هم بازخواهد گشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با ابراز اینکه بدون اقتدار نمی‌توان استقلال به دست آورد و از نوکری دشمن رهایی یافت، عنوان کرد: ما اقتدار و امنیت را برای شکوفایی کشور می‌خواهیم و دولتمردان و مسئولان باید از این فضای به وجود آمده استفاده کنند تا کشور را در ابعاد مختلف پیشرفت دهند.

رضایی اضافه کرد: امروز امنیت و اقتدار در کشور ما برای پیشرفت اسلام و مسلمین ایجاد شده و دولتمردان ما باید از این فضای به وجود آمده استفاده کنند.

وی با طرح این سؤال که "آیا با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی ما در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی نیز مانند حوزه امنیتی پیشرفت کرده‌ایم یا خیر؟"، اظهار داشت: ما باید در سایه‌سار امنیت به وجود آمده، فضای اقتصادی کشور را به پیش می‌بردیم و خلأ موجود در این حوزه را می‌پوشاندیم اما بدتر از این موضوع این است کسانی که خود متهم این عقب‌ماندگی هستند بیایند و نیروهای دفاعی را متهم کنند و جوسازی کنند که "چرا این‌همه پول به نیروهای مسلح می‌دهید؟" یا "چرا نیروهای مسلح در بیرون از مرزها حضور دارند؟". چرا باید پشت سر امنیتی که ما ایجاد کرده‌ایم، ترکیه و دیگران بازار فروش به دست آورند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز دنیا بسیج شده تا از ادامه اقتدار ما جلوگیری کند و عده‌ای می‌گویند که ما نباید موشک داشته باشیم اما ما نمی‌توانیم روند اقتدار خود را متوقف کنیم و باید در این حوزه پیشرفت داشته باشیم. دولت و مجلس باید همت کنند و با استفاده از این امنیت مسائل اقتصادی کشور را حل کنند.

رضایی گفت: امروز تمام فشار آقای ترامپ روی دو بعد موشکی و تحریم اقتصادی علیه ما جمع شده و خود او می‌گوید "شاید ما در عرصه نظامی در مقابل ایران موفق نباشیم اما امیدواریم در عرصه اقتصادی ایران را از پای درآوریم".

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده بین قطر، عربستان و امارات گفت: از زمانی که این اتفاق افتاد، کشتی‌های حمل گاز قطری که از امارات سوخت نفت‌کوره می‌گرفتند دچار محدودیت شدند حال آنکه انبارهای نفت‌کوره ما پر شده تا جایی که در برخی پالایشگاه‌ها اعلام خطر کرده‌اند که امکان انفجار وجود دارد و ممکن است بعضی از آنها به همین دلیل تعطیل شوند اما ما وسایل انتقال نفت کوره به قطر را که سالانه به 300 هزار تن از این محصول نیاز دارد نداریم در صورتی که می‌شود از این ناحیه 2 میلیارد دلار درآمد به دست آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی چه تقصیری دارد که مشکلات اقتصادی ما یا به‌دلیل ضعف و بی‌عرضگی است و یا به‌دلیل تحریم‌های اقتصادی است؟ عده‌ای می‌خواهند مشکلات اقتصادی را به‌سمت بزرگترین دستاوردهای نظام سوق دهند که این اشتباه بزرگی است.

رضایی در پایان خاطرنشان  کرد: دولت و مجلس باید پاسخ دهند که چگونه می‌خواهند از عهده این مشکلات برآیند در حالی که دشمن تلاش خود را برای استفاده از خلأ اقتصادی ما گذاشته است. همان‌طور که با فکر و مطالعه قدرت دفاعی ما درست شد باید با جهاد اقتصادی در همه ابعاد و بحث‌ها نیز یک نهضت را شروع کرد و خلأهای موجود در این حوزه را پر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی