English

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پاسخ به موج:

افزایش عوارض خروج از کشور باعث رکود بیشتر در حوزه تجاری می شود

بیگی با اشاره به لایحه دولت برای افزایش عوارض خروج از کشور گفت:با توجه به اینکه بیشتر سفرهای خارجی ما مربوط به حوز تجاری است تصویب این لایحه منجر به رکود بیشتر در حوزه تجاری خواد شد.

افزایش عوارض خروج از کشور باعث رکود بیشتر در حوزه تجاری می شود

علیرضا بیگی درباره تاثیر افزایش عوارض خروج از کشور بر اقتصاد که دولت در لایحه بودجه 97 پیشنهاد داده است به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: با توجه به اینکه بسیاری از سفرهای خارجی ما سفرهای مربوط به کسب و کار است که شامل مرزنشینان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان می شود، این مساله می تواند به رکود بیشتر در حوزه تجاری منجر شود.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت می خواهد با تحمیل پاره ای از موضوعات بر دوش مردم، کسری های خود را جبران کند در حالی که به ثروت و درآمد مردم چیزی اضافه نشده است. 

نماینده مردم تبریز در خانه ملت خاطر نشان کرد: اگر آقای رئیسی پیروز انتخابات می شد و چنین لایحه ای را به مجلس می آورد قطعا عده ای پیدا می شدند که بگویند اینها مخالفت ارتباط با جهان هستند و می خواهند هزینه ارتباط با دنیا را افزایش دهند. 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس افزود: افزایش تصاعدی عوارض خروج از کشور نقض غرض برای سیاست های دولت است. لذا دولت می تواند از روش های دیگر کسری بودجه ای خود را تامین کند.

بیگی در پاسخ به این سوال که نظر نمایندگان به این پیشنهاد چیست اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان درصدد هستند با افزود استثنائاتی برای دانشجویان و صادرکنندگان به این لایحه واکنش نشان دهند و آن را تنها برای افرادی که به قصد گردش از کشور خارج می شود اعمال کند. که البته این مساله می تواند با واکنش منفی کشورهای همسایه روبرو شود. لذا با توجه به اینکه رقم حاصله از توریست های ایرانی رقم چندانی نیست، ارزش آن را ندارد که خساراتی را در حوزه سیاست خارجی متحمل شویم. 

وی درباره اینکه پس از افزایش عوارض خروج از کشور، زیرساخت های گردشگری داخلی توان رفع نیاز گردشگران را دارد یا خیر گفت: عمده مشکل ما سیاست های پولی و مالی است که باعث رغبت به سفرهای خارجی با انگیزه گردشگری شده است. یعنی سفر به آنتالیا و قونیه به مراتب گرانتر از مشهد و کیش در می آید اما به دلیل عدم واقعی بودن نرخ ارز در کشور، مطلوبیت این سفرها بیشتر از سفرهای داخلی است 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی